U ovoj rubrici možete saznati sve o dječjim aktivnostima, o razvojnim primjerima i integriranim zadaćama u ovoj pedagoškoj godini ...
Pedagoška godina:
TEMA: Božićna priredba
Dana 29. prosinca održan je božićni mjuzikl „Traženje stana“ u župi sv. Ivana Krstitelja, Nova Ves u izvedbi djece iz dječjeg vrtića Cvjetnjak. Djeca su uživala u ulogama Marije, Josipa, domaćina, anđela, pastira, zvjezdica i životinjica u štalici. Mjuzikl je praćen prigodnim božićnim pjesmama. Na poseban način djeca su prenijela radost Isusova rođenja roditeljima i ostalim uzvanicima te svojom izvedbom zagrijali mnoga srca, a ponajviše Isusovo srce koje nas toliko ljubi. Nastavak druženja bio je u dvorištu samostana sestara Služavki Malog Isusa uz okrepu, pjesmu i obiteljsko ozračje.
TEMA: U iščekivanju Isusa
CILJ: Upoznavanje sa značenjem adventskog kalendara pobuditi u djetetu radost iščekivanja Isusova rođenja
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati kreativnost i likovni senzibilitet tijekom likovnih aktivnosti.
- Razvijati kod djece osjećaj pripadnosti Bogu čije rođenje iščekujemo.
- Razvijati kod djece radoznalost i strpljivost tijekom otvaranja poruka iz adventskog kalendara.
- Razvijati kod djece duhovnu dimenziju otajstva utjelovljenja.
TEMA: Marija i anđeo
CILJ: Potaknuti zahvalnost Bogu što nam je darovao Mariju za Isusovu i našu majku
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati i podupirati dječju inicijativu tijekom simboličke igre.
- Poticati suradnju s drugom djecom u maloj grupi i cijeloj skupini.
- Poticati pamćenje i klasifikaciju kroz kronološko slaganje sličica iz Marijina života.
- Poticati usvajanje cjeline kroz predložak anđela.
- Poticati slušanje i razumijevanje drugih.
TEMA: Sveti Nikola
CILJ: Upoznati simboliku blagdana svetog Nikole i razvijati osjećaj dobrote prema bližnjemu
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticanje razvoja pozornosti za vrijeme dijaloškog čitanja slikovnice „Dan svetog Nikole“ B. Blažević.
- Razvoj manipulacije pokreta ruku uz grafomotorički predložak i gumbe.
- Razvoj vizualne i taktilne percepcije tijekom aktivnosti.
- Razvoj fine motorike tijekom aktivnosti pisanja po kukuruznoj krupici.
TEMA: Adventske radionice
I ove godine u našem vrtiću od 26.11. do 28.11.2024. godine održane su adventske radionice za roditelje i djecu. Vrijedne ruke roditelja i dječice izrađivale su adventske vijence za vrijeme pripreme Isusovog rođenja.. Simbol vječnog života kroz zimzeleno granje i svjetlo podsjeća nas da smo Kristovi. Svaka od četiri svijeće na adventskom vijencu ima svoje značenje- nadu, mir, radost i ljubav. Roditelji su bili zahvalni i radosni, a dječica uzbuđena u iščekivanju novog liturgijskog vremena- adventa.
TEMA: Dan sjećanja na žrtve Domovinskog rata
Povodom dana Sjećanja na žrtve domovinskog rata, s ponosom smo se prisjetili našeg herojskog grada Vukovara te se pomolili za sve stradale žrtve i njihove obitelji. Posjetili smo i Vojni ordinarijat u Republici Hrvatskoj te se susreli sa vojnim biskupima i vojnicima koji su nam posvjedočili o svojoj ljubavi i predanosti Domovini.
TEMA: Krist Kralj
CILJ: Prihvaćanje Isusa kao svoga Kralja i Kralja svega stvorenog
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Razvoj pasivnog i aktivnog rječnika (Kralj, kraljevstvo, nebesko).
- Razvoj koordinacije pokreta tijekom igre križić-kružić s krunama.
- Poticanje samostalnog kreativnog izražavanja izradom trnove krune.
- Upoznavanje osobe Isusa Krista kao Kralja svega stvorenoga i pobuđivanje kod djeteta divljenje i zanos za kraljevstvom Božjim kroz osobnu molitvu hvale i zahvaljivanja.
TEMA: Urar
CILJ: Upoznavanje s pojmom sata kao sprave kojom mjerimo vrijeme, mehanizmima sata i brojevima koji pokazuju koliko je sati
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoj govora i bogaćenje rječnika usvajanjem novih pojmova (urar, mehanizam..)
- Poticati razvoj kreativnog izražavanja kroz likovne aktivnosti
- Poticati kod djece timski rad i maštu u simboličkoj igri „Urara“
- Poticati razvoj matematičkih vještina prepoznavanjem brojeva na satu
TEMA: Sveti Martin
CILJ: Upoznati se s likom i djelom sv. Martina i probuditi kod djece osjećaj za siromašne i potrebite
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoj vještine slušanja i razumijevanja govora tijekom interakcije s vršnjacima i odgojiteljicom
- Razvoj sposobnosti izražavanja i kreativnosti u dramskom prikazu priče o sv. Martinu uz pomoć kazališta sjena
- Razvoj fine motorike tijekom aktivnosti slaganja slova (M, A, R, T, I, N) po predlošku
- Razvoj pamćenja, koncentracije i logičkog zaključivanja putem stolno-manipulativnih aktivnosti (pridruživanja parova, slagalice)
TEMA: Posjet Tehničkom muzeju „Nikola Tesla“
Djeca odgojno- obrazovnih skupina Anđeli i Leptirići posjetili su Tehnički muzej Nikola Tesla povodom Svjetskog dana izumitelja. Imali su priliku posjetiti rudnik te su širili spoznaje o zanimanju rudara. Promatrali su alat s kojim rudari rade, zvono koje poziva na važnu obavijest, ugljen koji rudari pronalaze i još mnogo toga.
TEMA: 31. listopada - Svjetski dan štednje
Povodom Svjetskog dana štednje djeca odgojno- obrazovne skupine Anđeli posjetili su Zagrebačku banku. Djeca su imala priliku upoznati se s radom banke kroz neposredno iskustvo. Proširili su spoznaje o tome što se u banci radi, njenim ustrojstvom i zašto su nam banke potrebne. Kao uspomenu svojim kućama su ponijeli vrijedne darove.
TEMA: Slova
CILJ: Upoznati slova uz terapijskog psa u pokretu
Uz pjevanje i plesanje pjesme Abeceda djeca su se pripremila za temu koju će usvajati. Tijekom prolaženja kroz poligon u koji je bilo uklopljeno slovo koje su izabrali poticali smo prepoznavanje slova, istraživanje koja riječ počinje tim slovima, a sve to uz poticaj terapijskog psa koji ih je u dijelu poligon vozio na skateboardu. Time smo potaknuli vestibularnu stimulaciju. U idućem zadatku terapijski pas im je klikom na testeru dao uputu oblikovati slovo tijelom. Ovom smo aktivnosti poticali propriocepciju. Djeca su dobila uže te su od njega morala oblikovati jedno slovo i po toj špagi uz vođenje terapijskog psa hodati. U ovoj smo aktivnosti potaknuli centar za ravnotežu. Djeca su držeći se za padobran morala paziti da im slova u njemu ne ispadne. Uzimali su svako po jedno slovo iz padobrana te ga imenovali. Ovom aktivnosti smo razvijali koordinaciju ruka – oko. Pročitali smo djeci slikovnicu Abeceda kojom smo djecu umirili te pripremili za zadnju aktivnost. Svako dijete dobilo je tanjur i malo brašna te je zadatak bio prstom napisati slovo ili svoje ime. Ovom smo aktivnosti vježbali finu motoriku.
TEMA: Jesen
CILJ: Upoznati djecu sa specifičnostima godišnjeg doba jesen
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Razvijati motoričku sposobnost koordinacije i preciznosti pokreta tijekom aktivnosti „Pogodi me!“
- Razvoj samokontrole osobito u mogućnosti uključivanja u ponuđenim aktivnostima i materijalima (dogovor oko korištenja različitih materijala)
- Poticati razvoj predčitalačkih vještina tijekom čitanja slikovnice „Svijet slikovnica“
- Razvijati djetetovu kreativnost putem likovnih aktivnosti
- Poticati taktilnu i vizualnu percepciju tijekom aktivnosti „Izradi svoju sovu“
TEMA: Zahvala za plodove zemlje
CILJ: Razvijati kod djece osjećaj zahvalnosti Bogu za sve što je stvorio i darovao im da se time koriste.
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Širiti rječnik usvajanjem novih riječi
- Razvijati sposobnost uočavanja veza i odnosa među stvarima (sličice od zrna do kruha)
- Razvijati samokontrolu poštivanjem pravila ponašanja (čekanje na red)
- Razvijati raznovrsno izražavanje i stvaranje tijekom oblikovanja tijesta u kiflice
TEMA: Svjetski dan glazbe
Naš vrtić je 8.10.2024. godine povodom svjetskog dana glazbe posjetila mlada umjetnica, orguljašica Dina Tomić. Dina je djeci odgojno-obrazovnih skupina Anđeli i Leptirići predstavila instrument orgulje te ih razveselila pjevanjem i sviranjem. Osobita radost je djeci bila kad su i sami pokušali svirat orgulje i uživali u svojim kratkim kompozicijama.
TEMA: Sveti Franjo
CILJ: Upoznavanje s likom i životom sv. Franje
Kroz razne igre i aktivnosti upoznavali smo lik i život sv. Franje. Otkrili smo da je bio veliki ljubitelj životinja, te je osnovao redovnike Franjevce koji djeluju širom naše domovine ali i svijeta. Ulazili smo u razne uloge, glumeći sv. Franju i oponašajući razne životinje te tako uživali dublje upoznavati život sv. Franje.
TEMA: Svemir
CILJ: Proširiti spoznaje o svemiru i svemu što u njemu nalazimo.
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoj govora i obogaćivanje rječnika, usvajanjem, razumijevanjem i korištenjem novih riječi i pojmova ( meteor, planeti, pojam brojeva- milijun, milijarda.. ).
- Razvijati kod djece finu motoriku tijekom aktivnosti „Traži meteore“ (Kinetički pijesak).
- Poticati razvoj vještine slušanja i razumijevanja govora tijekom interakcije s vršnjacima i odgojiteljem.
- Razvijati kod djece spoznajni razvoj tijekom matematičkih aktivnosti „Izbroji stvari koje nalazimo u svemiru“.
- Poticati razvoj samokontrole, osobito u mogućnosti uključivanja u ponuđenim aktivnostima i materijalima (kartice za ulazak u ponuđene igre u centrima aktivnosti).
TEMA: Posjet domu za starije i nemoćne osobe
Djeca odgojno-obrazovne skupine Anđeli obilježila su međunarodni dan starijih osoba 1.10.2024 godine, posjetivši gospođe u domu za starije i nemoćne osobe u sklopu samostana Služavki Malog Isusa, u Novoj Vesi. Djeca su pričala, molila, otpjevala pjesme, podijelili gospođama jabuke i čestitku koju su izradili kao dar i zahvalili Bogu za bake i djedove i starije osobe koje ih okružuju.
TEMA: Lutkarska predstava „Izgubljeno mače“
Dana 9.10.2024, u 10:00 h u našem vrtiću su glumci lutkarsko-scenskog kazališta "Budilica" izveli predstavu pod nazivom "Izgubljeno mače". Djecu su razveselili i naučili da je važno javljati se odraslima kako bi odrasli uvijek znali gdje su djeca. Lutke i scenu pripremila je gđa Daniela Totić, a glazbu gosp. Marko Matanović.
TEMA: Tko sam ja?
CILJ: Razvijati osjećaj vlastite vrijednosti, osjećaj individualnosti, pripadanja obitelji i ljudskoj zajednici.
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- probuditi kod djece zahvalnost prema Bogu stvoritelju koji ih je stvorio kroz istraživačko-spoznajnu aktivnost što vidim u malom zrcalu vrlina.
- razvoj pamćenja, koncentracije i logičkog zaključivanja putem stolno-manipulativnih aktivnosti (pridruživanja parova, slagalice, društvene igre).
- razvijati sposobnost raznovrsnog izražavanja i stvaranja kroz aktivnost crtanja lica, tijela i moje obitelji.
TEMA: Sv. Lucija
CILJ: U liku sv. Lucije približiti i najaviti djeci rođenje svijetla svijeta- Isusa, potičući ih da oko sebe šire ljubav i dobrotu
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoj samokontrole kod uključivanja u ponuđenim aktivnostima i materijalima (sijanje pšenice)
- Poticanje slušne percepcije prilikom slušanja priče i pjesme o sv. Luciji
- Razvoj motorike prilikom bušenja motiva bora i zvijezde
- Razvoj likovne percepcije prilikom bojanja posude za sadnju pšenice
- Razvoj taktilne percepcije prilikom istraživanja pšenice i zemlje
TEMA: Sveti Nikola
CILJ: Upoznavanje sa životom sv. Nikole
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati slušnu percepciju slušajući priču o sv. Nikoli.
- Poticati razvoj glazbene memorije pjevajući pjesme o sv. Nikoli uz pokret.
- Poticati razvoj grube motorike hodajući u kolutu koji je vukao terapijski pas.
- Poticati koordinaciju oko- ruka uz vježbanje predmatematičkih vještina (brojanje poklona).
- Poticanje razvoja logičkog razmišljanja pri rješavanju slagalica.
- Poticati poštivanje pravila skupine (pismo sv. Nikole).
- Poticanje likovnog stvaralaštva uz izradu biskupskog štapa.
TEMA: Ježeva kućica
CILJ: Širenje spoznaja o životinjskim staništima te poticanje djece na razmišljanje o svom domu
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Razvoj scenskog izričaja prilikom dramatizacije "Ježeve kućice"
- Razvoj fine motorike (povezivanje raznobojnih ježeva flomasterom i bojanja unutar zadane linije)
- Razvoj početnog čitanja i pisanja (stavljanje slovo na slovo)
- Poticanje slušne percepcije s pokretom "Ježeva kućica"
- Razvoj fine motorike i koordinacije oko - ruka (stavljanje zadani broj "iglice" u "ježa")
- Razvoj grube motorike tijekom provlačenja kroz tunel
TEMA: Krist Kralj
CILJ: Prihvaćanje Isusa kao svoga kralja i kralja svega stvorenog
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoj samokontrole kod uključivanja u ponuđenim aktivnostima i materijalima (slagalica).
- Razvoj početnog čitanja i pisanja (poklapaljka slovo na slovo).
- Poticanje slušne percepcije prilikom slušanja priče o Kristu Kralju.
- Razvoj fine motorike i koordinacije oko - ruka tijekom aktivnosti provlačenja žice kroz krunu.
- Razvoj grube motorike pri kotrljanju na strunjači i stavljana loptice na strunjaču te skakanje po odabranoj boji krunu.
TEMA: Dan sjećanja na žrtve Domovinskog rata
Obilježavajući Dan sjećanja na žrtve Domovinskog rata priredili smo s djecom mjesto gdje ćemo odati počast svima poginulim u Vukovaru.
Priredili smo hrvatsku zastavu i simbole Vukovaru.
Upalili smo svijeće te se s djecom pomolili za sve poginule koji su dali život za našu Domovinu.
S djecom smo temperama, metodom otiskivanja izdvojili bijelu golubicu kao simbol mira.
Djecu smo upoznali i s pjesmama posvećenim gradu heroju, Vukovaru.
TEMA: Sv. Martin
CILJ: Upoznavanje sa likom i djelom svetog Martina
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoj samokontrole kod uključivanja u ponuđenim aktivnostima i materijalima (umetaljke, poklapaljke)
- Poticanje kreativnosti prilikom dramatizacije priče o sv. Martinu
- Poticanje slušne percepcije prilikom slušanja priče o sv. Martinu
- Razvoj preciznosti tijekom pokušaja bojanja unutar linije slike sv. Martina
TEMA: Lutke na prstima - Crvenkapica
CILJ: Upoznavanje s lutkama na prstima kroz priču Crvenkapica
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoj samokontrole, scenskog izražavanja i kreativnosti tijekom ulaženja u uloge s lutkama na prstima.
- Razvoj koordinacije oko - ruka prilikom micanja prsta s lutkom.
- Razvoj likovnog senzibiliteta tijekom izrade lutke na prstima.
- Poticati strpljivost tijekom čekanja na red u scenskom prikazu „Crvenkapica“.
TEMA: Tjedan zahvalnosti za plodove zemlje
CILJ: Buditi kod djece zahvalnost za sve od Boga darovano te upoznavanje djece s plodovima zemlje
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Razvoj likovnog senzibiliteta otiskivanjem spužve s temperom na papir u obliku kruške
- Poticati razvoj samokontrole kod uključivanja u ponuđenim aktivnostima i materijalima, osobito kod pripremanja tijesta
- Razvoj percepcije, osobito taktilne i istraživačke kada se mijesi tijesto
- Poticanje kreativnosti kod izrade peciva
TEMA: Marija - Isusova i naša majka
CILJ: Uz otkrivanje spoznaje o važnosti majčina bića, pobuditi ljubav prema Isusovoj majci Mariji i našoj nebeskoj majci
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Razvoj likovnog senzibiliteta izradom mozaika s papirićima
- Poticati razvoj socijalnih vještina poput suradnje i osjećaja zajedništva osobito u zajedničkim aktivnostima igre brojanja brojeva
- Razvoj slušne percepcije tijekom aktivnosti usvajanja nove molitve zahvale
- Razvoj fine motorike prilikom izrade krunice s perlama
- Razvoj pamćenja usvajanjem nove pjesme: "Marijo, o Marijo"
TEMA: Tko sam ja?
CILJ: Širenje spoznaja o sebi i prostoru u kojem se nalazim
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- poticati razvoja samokontrole i koncentracije, osobito kod mogućnosti uključivanja u ponuđenim aktivnostima i materijalima (poklapaljke, umetaljke)
- razvoj slušne percepcije tijekom aktivnost ponavljanja pjesme „Tko stvori?“
- razvoj fine motorike tijekom grafomotoričke vježbe
- razvoj pamćenja i koncentracije putem aktivnosti slaganje dijelova slagalice po zadanoj slici
- razvoj likovno-istraživačkog senzibiliteta (crtanje po zadanoj temi i lijepljenje lišća na drvo)
- osvještavanje prostora oko nas (odlazak u poštu)
- istraživanje osjetilima (taktilno, zvučno i osjetilno istraživanje lišća)
TEMA: Marija i anđeo
CILJ: U liku Marije buditi u djetetu potpuno povjerenje u Božje planove
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati suradnju i strpljivost u simboličkoj igri
- Poticati suradnju s drugom djecom u maloj grupi i cijeloj skupini
- Razvijati kod djece likovni senzibilitet i osjećaj za boju
- Razvijati finu motoriku tijekom otvaranja poruke adventskog kalendara
- Poticati slušanje tijekom aktivnosti pričanja priče
- Razvijati osjećaj pripadnosti Bogu tijekom zajedničke molitve
TEMA: Sveti Nikola
CILJ: Upoznavanje sa likom svetog Nikole
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoj socijalnih vještina poput suradnje i osjećaja zajedništva u zajedničkim aktivnostima tijekom čitanja slikovnice o svetom Nikoli.
- Razvoj koncentracije tijekom slaganja slagalice "sv. Nikola".
- Razvoj fine motorike tijekom umetanja brade svetom Nikoli.
- Razvoj glazbene sposobnosti tijekom pjevanja pjesmice "Stiže sveti Nikola".
- Razvoj grube motorike tijekom čišćenja čizmica.
TEMA: Boje i oblici
CILJ: Širenje spoznaja o primarnim bojama (žuta, zelena, plava, crvena) i oblicima (trokut, krug, pravokutnik, kocka)
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoj socijalnih vještina poput suradnje i osjećaja zajedništva u zajedničkim aktivnostima tijekom čitanja slikovnice o bojama i oblicima
- Razvoj koncentracije tijekom slaganja poklapaljke "boje i oblici"
- Istraživačka aktivnost tijekom koje istražuju predmete koje ih okružuju i njihove oblike
- Razvoj fine motorike tijekom umetanja oblika u kutiju s oblicima
- Poticati razvoj logičkog mišljenja imenovanjem određenih predmeta s njihovim bojama
- Razvoj tjelesne sposobnosti- provlačenje kroz tunel, kotrljanje po strunjači, vježbanje gornjeg dijela tijela
TEMA: Svakodnevne tjelesne aktivnosti
Naši najmlađi razvijali su svoje motoričke sposobnosti tijekom tjelesnih aktivnosti. Svakodnevne tjelesne aktivnosti djece važne su za normalan rast, funkcioniranje i razvoj male djece. Poligon prepreke predstavljaju dobar način izvođenja zadataka kako bi se postigao razvoj određenih motoričkih znanja, sposobnosti te spretnosti kod djece.
Plesalo se i pjevalo, trčalo i pljeskalo.
Skakalo se i puzalo, kotrljalo i provlačilo.
Puno su se trudili, ali i svijest o zdravom duhu budili.
TEMA: Zahvala za plodove zemlje
CILJ: Buditi kod djece zahvalnost za sve od Boga darovano te širiti spoznaje o procesu nastajanja kruha
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoj socijalnih vještina poput suradnje i osjećaja zajedništva u zajedničkim aktivnostima tijekom čitanja slikovnice o pšeničnom zrnu
- Razvoj koncentracije tijekom slaganja poklapaljke "vrste kruha"
- Razvoj glazbene sposobnosti tijekom pjevanja pjesmice "Pekar"
- Razvoj fine motorike tijekom oblikovanja tijesta
TEMA: sv. Franjo
CILJ: Upoznavanjem sa likom sv. Franje i širenje spoznaja o životinjama koje je jako volio
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Usmjeravati pozornost na lutku sv. Franje i životinje
- Poticati istraživanje taktilnih životinja (zec, jež, riba, vuk)
- Razvijati sposobnost klasifikacije veličine: veliko- malo, količine: puno - prazno
- Razvijati i njegovati komunikaciju bogatu emocionalnim dijalogom
- Razvijati govor potičući dijete da verbalno izrazi svoju potrebu ili želju
TEMA: Jesen
CILJ: Širenje spoznaje o specifičnostima godišnjeg doba jeseni
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- razvijati hvatanje i baratanje predmetima (okulomotorna koordinacija).
- razvijati taktilnu percepciju tijekom aktivnosti baratanja jesenskim plodovima.
- razvijati sposobnost uočavanja veza i odnosa među stvarima: pridruživanje parova istih sličica.
- proširivanje dječjeg pasivnog i aktivnog rječnika: listanje i gledanje slikovnica, razumijevanje i sažeto opisivanje radnje.
- razvijati sigurnost u prostoru koji nas okružuje.
Pedagoška godina:
TEMA: Tko stvori ovu našu zemlju
Jedna od važnih zadaća u odnosu na dijete jasličke dobi koju smo njegovali je stvaranje ozračja povjerenja u svijet i ljude, jer tako dijete stječe povjerenje u Boga koji je sve stvorio.
Na početku aktivnosti podržavali smo djetetovu sposobnost da zapaža i otkriva stvoreni svijet oko sebe i da mu se divi te tako njeguje zahvalnost prema Bogu Stvoritelju. Izražajnim čitanjem biblijskog teksta „Stvaranje“ i pripovijedanjem uz slikovnicu „Stvaranje svijeta“ pobuđivali smo dječje čuđenje, dubinsku radost i zanimanje za svijet stvoren iz neizmjerne ljubavi - tamu i svjetlo, zemlju i vodu, biljke, životinje i čovjeka. Otkrivali smo darove koje je nama Bog dao - imenovali dijelove tijela i što sve možemo pomoću njih činiti. Djeca su slušala i ponavljala brojalice i pjesmice te su se prema svojim mogućnostima uključivala u ples u kolu.
Ponuđenim poticajima – globusom, enciklopedijom, slikovnicom, likovnim materijalima te istraživalačkim aktivnostima sa zemljom, vodom i biljkama omogućili smo da se razvijaju djetetovi intelektualni i duhovni potencijali. Sve smo popratili instrumentalnom glazbom i pjevanjem pjesmica „Tko stvori ovu našu zemlju“ i „Da mi je biti sunce“ uz prateće pokrete.
TEMA: Mi čekamo Isusa
Izradom adventskog vijenca i paljenjem svijeće pripremali smo se za Isusovo rođenje uz pjesmu „Dođi, dođi nam Gospode“. Ujutro smo se okupljali zajedno u krugu na molitvu, pjesmu i razgovor. Kroz dramatizaciju biblijskog teksta o Majci Mariji, anđelu Gabrijelu i sv. Josipu, budili smo kod djece povjerenje u Božji plan koji ima sa svakim od nas, kao što ga je imao s Majkom Marijom i sv. Josipom. U likovnoj aktivnosti djeca su oslikala Betlehemsku štalicu i adventske svijeće koje smo stavili na pano. Omogućili smo djeci simboličku igru po centrima u cilju ostvarivanja prosocijalnog ponašanja – dijeljenja, pomaganja, tješenja, empatije, uključivanja i pozivanja druge djece u igru.
Pripremali smo se na dolazak sv. Nikole uz slikovnicu „Dan sv. Nikole“, izrađivali smo čizmice za pano, uređivali smo i čistili papučice te smo radosno dočekali dolazak sv. Nikole u našoj samostanskoj kapelici. Pjevali smo pjesmice „Sveti Niko svijetom šeta“ i „Raj se sad otvorio“.
Na blagdan sv. Lucije ponudili smo istraživalačku aktivnost u kojoj je svako dijete posijalo pšenicu, a zatim smo ju zalili i stavili na svjetlo. Isus je svjetlo svijeta, a grad Betlehem u kojem se rodio znači „kuća kruha“ te tako mi od pšenice dobivamo brašno od kojeg pečemo kruh.
U radosnom iščekivanju Isusovog dolaska izrađivali smo ukrase, pjevali, igrali se i poticali djecu na plemenite osjećaje – darežljivost, dobrotu i ljubav.
TEMA: Jesenske aktivnosti u odgojnoj skupini Anđeli
o Što je to jesen
o Jesensko voće i povrće
o Pokretne jesenske igre
Jesen je stigla i u naš vrtić i potakla dječju znatiželju, promatranje, istraživanje i igru.
Boravak u prirodi omogućio je djeci da dožive ljepotu i darove jesenskih plodova.
Roditelji, djedovi i bake donosili su nam mirisne jabuke iz svojih vrtova i domaće pekmeze. Imenovali smo voće i povrće, razvijali okuse i mirise i poticali djecu na okusnu diferencijaciju.
Razvijali smo spretnost, kreativnost, finu motoriku, vizualnu i taktilnu percepciju kroz istraživalačku i simboličku igru. Likovnim aktivnostima poticali smo dječju maštu. Upoznavajući boje koristili smo različite materijale za slikanje, kistove i spužvice. Nastojali smo provoditi aktivnosti poštujući sposobnosti i pažnju pojedinog djeteta i tako utjecati na dječje samopouzdanje i kreativnost. Djeca su radosno sudjelovala u pokretnim jesenskim igrama, pjesmicama, plesu i glumi. Tako su razvijali glazbeno pamćenje, a kroz čitanje slikovnica razvoj slušanja i razumijevanje govora. Topla, sigurna, raznolika i poticajna okolina iznimno je važna za razvijanje djetetove mašte.
Jesen je vrijeme početka nove pedagoške godine koju smo otvorili slavljem svete mise zahvalnice.
TEMA: Hrvatski izumitelji
CILJ: Pobuđivanje kreativnosti u djetetu putem šireg istraživanja izuma hrvatskih izumitelja
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Razvijati motoričke sposobnosti palca pri aktivnosti pridruživanja sličica izuma prošlosti i sadašnjosti tijekom lijepljenja čička.
- Razvijati sposobnost za druženjem, dogovaranjem i suradnjom tijekom aktivnosti izrade edukativnog plakata Hrvatski izumitelji.
- Uočavati veze i odnose među situacijama: prošlost- sadašnjost (tuš i pero- penkalo).
- Razvijati spoznajne potencijale uočavanjem funkcije predmeta (čemu služi, kako se njime barata) tijekom promatranja fotografija hrvatskih izumitelja poput kravate, padobrana, penkala).
- Potaknuti opći likovni razvoj djece tijekom likovne aktivnosti kombiniranjem različitih likovnih elemenata (crta, boja, ploha).
TEMA: Jež
CILJ: Stjecanje spoznaja o karakteristikama ježa (upoznavanje ježa, njegovog staništa, prehrane i načina života; građenja staništa)
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Razvoj taktilne percepcije prepoznavanjem teksture lista.
- Razvoj operativnog mišljenja (prepoznavanje i imenovanje boja, prepoznavanje simbola, povezivanje simbola sa riječju i odgovarajućim slovima, sparivanje prema obliku).
- Razvoj fine motorike prstiju i šake.
- Razvoj koordinacije i preciznosti u baratanju predmetima.
- Razvoj pozitivne slike djeteta o sebi (osvještavanje svega u čemu je dijete dobro).
- Razvoj regulacije emocija (poštovanje pravila igre, prihvaćanje neuspjeha).
- Razvoj empatije (za prirodu i životinjski svijet).
- Razvoj pozitivnih stavova i odnosa prema okolini (odnos prema prirodi, ježu).
- Razvoj kooperativnosti u skupnom radu (prihvaćanje inicijativa i sugestija drugih, dogovaranje u izgradnji staništa, slikovnice o ježu, pomoć starije djece).
TEMA: Čitaj mi
CILJ: Poticanje rane pismenosti
Rana pismenost je pojam koji opisuje sve ono što djeca znaju o čitanju i pisanju prije nego počnu samostalno čitati i pisati, tj. prije formalnog obrazovanja. Djeca koja nauče važne vještine i znanja rane pismenosti u predškolskoj dobi, postižu bolje rezultate u školi i čitalačkoj pismenosti. Razvojno razlikujemo razdoblje rane pismenosti (predškolski period) i čitalačke pismenosti (obaveznog školovanja). Prema brojnim istraživanjima u razvijanju pismenosti veliku ulogu imaju upravo rane godine djetetova života. Djeca vrlo rano pokazuju interes i usmjeravaju pažnju na knjige, uživaju u pjesmicama i igrama s rimom, pričanju priča. Prva knjiga s kojom se dijete susreće je slikovnica. Slikovnica je predmet koji otvara prozor jednog sasvim novog svijeta. U najranijoj dobi riječ slikovnica je sinonim za riječ igračka. Ona predstavlja predmet koji dijete proučava, opipava, razgledava, prelistava, ali ujedno ima smirujući utjecaj na dijete, zaokuplja njegovu pažnju, potiče na razmišljanje, uči ga slušati i opažati.
TEMA: Jabuka
CILJ: Utjecati na razvoj dječje svijesti o važnosti jabuke za čovjekov organizam i zdravlje te upoznati djecu sa mogućnošću njezina korištenja u svrhu jela i pića
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Razvijati dječju kompetenciju potičući suradnju i poželjno ponašanje prema drugoj djeci u skupini tijekom skupne aktivnosti
- Razvijati u djece sposobnost donošenja samostalnih odluka pri izboru aktivnosti i materijala
- Poticati razvoj koncentracije i pažnje (pokrivaljka, memori)
- Omogućiti djeci stjecanje iskustava istraživanjem odnosa i veza među jabukama
- Ponoviti pojmove koje veća djeca znaju, a manja djeca će proširiti i obogatiti rječnik
- Poticati kreativnost i stvaralaštvo (aktivnost dramatizacije)
TEMA: Sveti Rafael- zaštitnik Družbe
CILJ: Upoznavanje djece s ulogom anđela i likom arkanđela Rafaela
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticanje razvoja verbalnog izražavanja misli, osjećaja i potreba prilikom sudjelovanja u aktivnostima
- Poticati razvoj okulomotorike (stolno-manipulativne aktivnosti te likovne aktivnosti bojanje drvenim bojicama)
- Razvijanje jezika bogaćenjem rječnika novim riječima (imenovanje emocija)
- Poticati razvoj pozitivne slike o sebi i samopouzdanja putem individualne aktivnosti i samostalnosti osobito kroz podršku djetetu da ustraje u radu i povratna informacija
TEMA: Dječji tjedan
Prošli tjedan obilježili smo Dječji tjedan.... Trajni ciljevi Dječjeg tjedna su: usmjeriti pozornost najšire javnosti prema ostvarivanju prava, potreba i aktivnosti s djecom i za djecu, organizirati u tim danima posebne i prigodno odabrane igre, priredbe i stvaralačke aktivnosti djece i za djecu, pokrenuti nove akcije od šireg značaja za razvoj i odgoj djece....
TEMA: Jesen
CILJ: Širenje spoznaje o specifičnostima godišnjeg doba jeseni
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
. Učenje novih, zanimljivih vještina
. Razvijanje fine motorike crtanjem, izrezivanjem, potiskivanjem itd. …
. Istraživanje i zaključivanje o jeseni
. Aktivno stjecanje znanja o jeseni
. Razvijanje dječje kreativnosti i mašte, poticanje i stvaranje pozitivnih radnih navika i atmosfere
. Poticati međusobnu toleranciju, raditi na strpljenju i uvažavanju svakog
. Proširivanje i obogaćivanje dječjeg vokabulara
. Poticati razlikovanje, logično zaključivanje, zapažanja, prepoznavanja, razvoj mišljenja
. Razvijati preciznost i spretnost
. Osvijestiti o ekološkoj odgovornosti i ispravnom ponašanju prema i u prirodi