U ovoj rubrici možete saznati sve o dječjim aktivnostima, o razvojnim primjerima i integriranim zadaćama u ovoj pedagoškoj godini ...
Pedagoška godina:
TEMA: Urar
CILJ: Upoznavanje s pojmom sata kao sprave kojom mjerimo vrijeme, mehanizmima sata i brojevima koji pokazuju koliko je sati
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoj govora i bogaćenje rječnika usvajanjem novih pojmova (urar, mehanizam..)
- Poticati razvoj kreativnog izražavanja kroz likovne aktivnosti
- Poticati kod djece timski rad i maštu u simboličkoj igri „Urara“
- Poticati razvoj matematičkih vještina prepoznavanjem brojeva na satu
TEMA: Sveti Martin
CILJ: Upoznati se s likom i djelom sv. Martina i probuditi kod djece osjećaj za siromašne i potrebite
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoj vještine slušanja i razumijevanja govora tijekom interakcije s vršnjacima i odgojiteljicom
- Razvoj sposobnosti izražavanja i kreativnosti u dramskom prikazu priče o sv. Martinu uz pomoć kazališta sjena
- Razvoj fine motorike tijekom aktivnosti slaganja slova (M, A, R, T, I, N) po predlošku
- Razvoj pamćenja, koncentracije i logičkog zaključivanja putem stolno-manipulativnih aktivnosti (pridruživanja parova, slagalice)
TEMA: Posjet Tehničkom muzeju „Nikola Tesla“
Djeca odgojno- obrazovnih skupina Anđeli i Leptirići posjetili su Tehnički muzej Nikola Tesla povodom Svjetskog dana izumitelja. Imali su priliku posjetiti rudnik te su širili spoznaje o zanimanju rudara. Promatrali su alat s kojim rudari rade, zvono koje poziva na važnu obavijest, ugljen koji rudari pronalaze i još mnogo toga.
TEMA: 31. listopada - Svjetski dan štednje
Povodom Svjetskog dana štednje djeca odgojno- obrazovne skupine Anđeli posjetili su Zagrebačku banku. Djeca su imala priliku upoznati se s radom banke kroz neposredno iskustvo. Proširili su spoznaje o tome što se u banci radi, njenim ustrojstvom i zašto su nam banke potrebne. Kao uspomenu svojim kućama su ponijeli vrijedne darove.
TEMA: Slova
CILJ: Upoznati slova uz terapijskog psa u pokretu
Uz pjevanje i plesanje pjesme Abeceda djeca su se pripremila za temu koju će usvajati. Tijekom prolaženja kroz poligon u koji je bilo uklopljeno slovo koje su izabrali poticali smo prepoznavanje slova, istraživanje koja riječ počinje tim slovima, a sve to uz poticaj terapijskog psa koji ih je u dijelu poligon vozio na skateboardu. Time smo potaknuli vestibularnu stimulaciju. U idućem zadatku terapijski pas im je klikom na testeru dao uputu oblikovati slovo tijelom. Ovom smo aktivnosti poticali propriocepciju. Djeca su dobila uže te su od njega morala oblikovati jedno slovo i po toj špagi uz vođenje terapijskog psa hodati. U ovoj smo aktivnosti potaknuli centar za ravnotežu. Djeca su držeći se za padobran morala paziti da im slova u njemu ne ispadne. Uzimali su svako po jedno slovo iz padobrana te ga imenovali. Ovom aktivnosti smo razvijali koordinaciju ruka – oko. Pročitali smo djeci slikovnicu Abeceda kojom smo djecu umirili te pripremili za zadnju aktivnost. Svako dijete dobilo je tanjur i malo brašna te je zadatak bio prstom napisati slovo ili svoje ime. Ovom smo aktivnosti vježbali finu motoriku.
TEMA: Jesen
CILJ: Upoznati djecu sa specifičnostima godišnjeg doba jesen
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Razvijati motoričku sposobnost koordinacije i preciznosti pokreta tijekom aktivnosti „Pogodi me!“
- Razvoj samokontrole osobito u mogućnosti uključivanja u ponuđenim aktivnostima i materijalima (dogovor oko korištenja različitih materijala)
- Poticati razvoj predčitalačkih vještina tijekom čitanja slikovnice „Svijet slikovnica“
- Razvijati djetetovu kreativnost putem likovnih aktivnosti
- Poticati taktilnu i vizualnu percepciju tijekom aktivnosti „Izradi svoju sovu“
TEMA: Zahvala za plodove zemlje
CILJ: Razvijati kod djece osjećaj zahvalnosti Bogu za sve što je stvorio i darovao im da se time koriste.
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Širiti rječnik usvajanjem novih riječi
- Razvijati sposobnost uočavanja veza i odnosa među stvarima (sličice od zrna do kruha)
- Razvijati samokontrolu poštivanjem pravila ponašanja (čekanje na red)
- Razvijati raznovrsno izražavanje i stvaranje tijekom oblikovanja tijesta u kiflice
TEMA: Svjetski dan glazbe
Naš vrtić je 8.10.2024. godine povodom svjetskog dana glazbe posjetila mlada umjetnica, orguljašica Dina Tomić. Dina je djeci odgojno-obrazovnih skupina Anđeli i Leptirići predstavila instrument orgulje te ih razveselila pjevanjem i sviranjem. Osobita radost je djeci bila kad su i sami pokušali svirat orgulje i uživali u svojim kratkim kompozicijama.
TEMA: Sveti Franjo
CILJ: Upoznavanje s likom i životom sv. Franje
Kroz razne igre i aktivnosti upoznavali smo lik i život sv. Franje. Otkrili smo da je bio veliki ljubitelj životinja, te je osnovao redovnike Franjevce koji djeluju širom naše domovine ali i svijeta. Ulazili smo u razne uloge, glumeći sv. Franju i oponašajući razne životinje te tako uživali dublje upoznavati život sv. Franje.
TEMA: Svemir
CILJ: Proširiti spoznaje o svemiru i svemu što u njemu nalazimo.
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoj govora i obogaćivanje rječnika, usvajanjem, razumijevanjem i korištenjem novih riječi i pojmova ( meteor, planeti, pojam brojeva- milijun, milijarda.. ).
- Razvijati kod djece finu motoriku tijekom aktivnosti „Traži meteore“ (Kinetički pijesak).
- Poticati razvoj vještine slušanja i razumijevanja govora tijekom interakcije s vršnjacima i odgojiteljem.
- Razvijati kod djece spoznajni razvoj tijekom matematičkih aktivnosti „Izbroji stvari koje nalazimo u svemiru“.
- Poticati razvoj samokontrole, osobito u mogućnosti uključivanja u ponuđenim aktivnostima i materijalima (kartice za ulazak u ponuđene igre u centrima aktivnosti).
TEMA: Posjet domu za starije i nemoćne osobe
Djeca odgojno-obrazovne skupine Anđeli obilježila su međunarodni dan starijih osoba 1.10.2024 godine, posjetivši gospođe u domu za starije i nemoćne osobe u sklopu samostana Služavki Malog Isusa, u Novoj Vesi. Djeca su pričala, molila, otpjevala pjesme, podijelili gospođama jabuke i čestitku koju su izradili kao dar i zahvalili Bogu za bake i djedove i starije osobe koje ih okružuju.
TEMA: Lutkarska predstava „Izgubljeno mače“
Dana 9.10.2024, u 10:00 h u našem vrtiću su glumci lutkarsko-scenskog kazališta "Budilica" izveli predstavu pod nazivom "Izgubljeno mače". Djecu su razveselili i naučili da je važno javljati se odraslima kako bi odrasli uvijek znali gdje su djeca. Lutke i scenu pripremila je gđa Daniela Totić, a glazbu gosp. Marko Matanović.
TEMA: Tko sam ja?
CILJ: Razvijati osjećaj vlastite vrijednosti, osjećaj individualnosti, pripadanja obitelji i ljudskoj zajednici.
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- probuditi kod djece zahvalnost prema Bogu stvoritelju koji ih je stvorio kroz istraživačko-spoznajnu aktivnost što vidim u malom zrcalu vrlina.
- razvoj pamćenja, koncentracije i logičkog zaključivanja putem stolno-manipulativnih aktivnosti (pridruživanja parova, slagalice, društvene igre).
- razvijati sposobnost raznovrsnog izražavanja i stvaranja kroz aktivnost crtanja lica, tijela i moje obitelji.
TEMA: Dan sjećanja na žrtve Domovinskog rata
Obilježavajući Dan sjećanja na žrtve Domovinskog rata priredili smo s djecom mjesto gdje ćemo odati počast svima poginulim u Vukovaru.
Priredili smo hrvatsku zastavu i simbole Vukovaru.
Upalili smo svijeće te se s djecom pomolili za sve poginule koji su dali život za našu Domovinu.
S djecom smo temperama, metodom otiskivanja izdvojili bijelu golubicu kao simbol mira.
Djecu smo upoznali i s pjesmama posvećenim gradu heroju, Vukovaru.
TEMA: Sv. Martin
CILJ: Upoznavanje sa likom i djelom svetog Martina
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoj samokontrole kod uključivanja u ponuđenim aktivnostima i materijalima (umetaljke, poklapaljke)
- Poticanje kreativnosti prilikom dramatizacije priče o sv. Martinu
- Poticanje slušne percepcije prilikom slušanja priče o sv. Martinu
- Razvoj preciznosti tijekom pokušaja bojanja unutar linije slike sv. Martina
TEMA: Lutke na prstima - Crvenkapica
CILJ: Upoznavanje s lutkama na prstima kroz priču Crvenkapica
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoj samokontrole, scenskog izražavanja i kreativnosti tijekom ulaženja u uloge s lutkama na prstima.
- Razvoj koordinacije oko - ruka prilikom micanja prsta s lutkom.
- Razvoj likovnog senzibiliteta tijekom izrade lutke na prstima.
- Poticati strpljivost tijekom čekanja na red u scenskom prikazu „Crvenkapica“.
TEMA: Tjedan zahvalnosti za plodove zemlje
CILJ: Buditi kod djece zahvalnost za sve od Boga darovano te upoznavanje djece s plodovima zemlje
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Razvoj likovnog senzibiliteta otiskivanjem spužve s temperom na papir u obliku kruške
- Poticati razvoj samokontrole kod uključivanja u ponuđenim aktivnostima i materijalima, osobito kod pripremanja tijesta
- Razvoj percepcije, osobito taktilne i istraživačke kada se mijesi tijesto
- Poticanje kreativnosti kod izrade peciva
TEMA: Marija - Isusova i naša majka
CILJ: Uz otkrivanje spoznaje o važnosti majčina bića, pobuditi ljubav prema Isusovoj majci Mariji i našoj nebeskoj majci
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Razvoj likovnog senzibiliteta izradom mozaika s papirićima
- Poticati razvoj socijalnih vještina poput suradnje i osjećaja zajedništva osobito u zajedničkim aktivnostima igre brojanja brojeva
- Razvoj slušne percepcije tijekom aktivnosti usvajanja nove molitve zahvale
- Razvoj fine motorike prilikom izrade krunice s perlama
- Razvoj pamćenja usvajanjem nove pjesme: "Marijo, o Marijo"
TEMA: Tko sam ja?
CILJ: Širenje spoznaja o sebi i prostoru u kojem se nalazim
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- poticati razvoja samokontrole i koncentracije, osobito kod mogućnosti uključivanja u ponuđenim aktivnostima i materijalima (poklapaljke, umetaljke)
- razvoj slušne percepcije tijekom aktivnost ponavljanja pjesme „Tko stvori?“
- razvoj fine motorike tijekom grafomotoričke vježbe
- razvoj pamćenja i koncentracije putem aktivnosti slaganje dijelova slagalice po zadanoj slici
- razvoj likovno-istraživačkog senzibiliteta (crtanje po zadanoj temi i lijepljenje lišća na drvo)
- osvještavanje prostora oko nas (odlazak u poštu)
- istraživanje osjetilima (taktilno, zvučno i osjetilno istraživanje lišća)
TEMA: Svakodnevne tjelesne aktivnosti
Naši najmlađi razvijali su svoje motoričke sposobnosti tijekom tjelesnih aktivnosti. Svakodnevne tjelesne aktivnosti djece važne su za normalan rast, funkcioniranje i razvoj male djece. Poligon prepreke predstavljaju dobar način izvođenja zadataka kako bi se postigao razvoj određenih motoričkih znanja, sposobnosti te spretnosti kod djece.
Plesalo se i pjevalo, trčalo i pljeskalo.
Skakalo se i puzalo, kotrljalo i provlačilo.
Puno su se trudili, ali i svijest o zdravom duhu budili.
TEMA: Zahvala za plodove zemlje
CILJ: Buditi kod djece zahvalnost za sve od Boga darovano te širiti spoznaje o procesu nastajanja kruha
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoj socijalnih vještina poput suradnje i osjećaja zajedništva u zajedničkim aktivnostima tijekom čitanja slikovnice o pšeničnom zrnu
- Razvoj koncentracije tijekom slaganja poklapaljke "vrste kruha"
- Razvoj glazbene sposobnosti tijekom pjevanja pjesmice "Pekar"
- Razvoj fine motorike tijekom oblikovanja tijesta
TEMA: sv. Franjo
CILJ: Upoznavanjem sa likom sv. Franje i širenje spoznaja o životinjama koje je jako volio
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Usmjeravati pozornost na lutku sv. Franje i životinje
- Poticati istraživanje taktilnih životinja (zec, jež, riba, vuk)
- Razvijati sposobnost klasifikacije veličine: veliko- malo, količine: puno - prazno
- Razvijati i njegovati komunikaciju bogatu emocionalnim dijalogom
- Razvijati govor potičući dijete da verbalno izrazi svoju potrebu ili želju
TEMA: Jesen
CILJ: Širenje spoznaje o specifičnostima godišnjeg doba jeseni
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- razvijati hvatanje i baratanje predmetima (okulomotorna koordinacija).
- razvijati taktilnu percepciju tijekom aktivnosti baratanja jesenskim plodovima.
- razvijati sposobnost uočavanja veza i odnosa među stvarima: pridruživanje parova istih sličica.
- proširivanje dječjeg pasivnog i aktivnog rječnika: listanje i gledanje slikovnica, razumijevanje i sažeto opisivanje radnje.
- razvijati sigurnost u prostoru koji nas okružuje.
Pedagoška godina:
TEMA: Čitaj mi
CILJ: Poticanje rane pismenosti
Rana pismenost je pojam koji opisuje sve ono što djeca znaju o čitanju i pisanju prije nego počnu samostalno čitati i pisati, tj. prije formalnog obrazovanja. Djeca koja nauče važne vještine i znanja rane pismenosti u predškolskoj dobi, postižu bolje rezultate u školi i čitalačkoj pismenosti. Razvojno razlikujemo razdoblje rane pismenosti (predškolski period) i čitalačke pismenosti (obaveznog školovanja). Prema brojnim istraživanjima u razvijanju pismenosti veliku ulogu imaju upravo rane godine djetetova života. Djeca vrlo rano pokazuju interes i usmjeravaju pažnju na knjige, uživaju u pjesmicama i igrama s rimom, pričanju priča. Prva knjiga s kojom se dijete susreće je slikovnica. Slikovnica je predmet koji otvara prozor jednog sasvim novog svijeta. U najranijoj dobi riječ slikovnica je sinonim za riječ igračka. Ona predstavlja predmet koji dijete proučava, opipava, razgledava, prelistava, ali ujedno ima smirujući utjecaj na dijete, zaokuplja njegovu pažnju, potiče na razmišljanje, uči ga slušati i opažati.
TEMA: Jabuka
CILJ: Utjecati na razvoj dječje svijesti o važnosti jabuke za čovjekov organizam i zdravlje te upoznati djecu sa mogućnošću njezina korištenja u svrhu jela i pića
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Razvijati dječju kompetenciju potičući suradnju i poželjno ponašanje prema drugoj djeci u skupini tijekom skupne aktivnosti
- Razvijati u djece sposobnost donošenja samostalnih odluka pri izboru aktivnosti i materijala
- Poticati razvoj koncentracije i pažnje (pokrivaljka, memori)
- Omogućiti djeci stjecanje iskustava istraživanjem odnosa i veza među jabukama
- Ponoviti pojmove koje veća djeca znaju, a manja djeca će proširiti i obogatiti rječnik
- Poticati kreativnost i stvaralaštvo (aktivnost dramatizacije)
TEMA: Sveti Rafael- zaštitnik Družbe
CILJ: Upoznavanje djece s ulogom anđela i likom arkanđela Rafaela
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticanje razvoja verbalnog izražavanja misli, osjećaja i potreba prilikom sudjelovanja u aktivnostima
- Poticati razvoj okulomotorike (stolno-manipulativne aktivnosti te likovne aktivnosti bojanje drvenim bojicama)
- Razvijanje jezika bogaćenjem rječnika novim riječima (imenovanje emocija)
- Poticati razvoj pozitivne slike o sebi i samopouzdanja putem individualne aktivnosti i samostalnosti osobito kroz podršku djetetu da ustraje u radu i povratna informacija
TEMA: Dječji tjedan
Prošli tjedan obilježili smo Dječji tjedan.... Trajni ciljevi Dječjeg tjedna su: usmjeriti pozornost najšire javnosti prema ostvarivanju prava, potreba i aktivnosti s djecom i za djecu, organizirati u tim danima posebne i prigodno odabrane igre, priredbe i stvaralačke aktivnosti djece i za djecu, pokrenuti nove akcije od šireg značaja za razvoj i odgoj djece....
TEMA: Jesen
CILJ: Širenje spoznaje o specifičnostima godišnjeg doba jeseni
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
. Učenje novih, zanimljivih vještina
. Razvijanje fine motorike crtanjem, izrezivanjem, potiskivanjem itd. …
. Istraživanje i zaključivanje o jeseni
. Aktivno stjecanje znanja o jeseni
. Razvijanje dječje kreativnosti i mašte, poticanje i stvaranje pozitivnih radnih navika i atmosfere
. Poticati međusobnu toleranciju, raditi na strpljenju i uvažavanju svakog
. Proširivanje i obogaćivanje dječjeg vokabulara
. Poticati razlikovanje, logično zaključivanje, zapažanja, prepoznavanja, razvoj mišljenja
. Razvijati preciznost i spretnost
. Osvijestiti o ekološkoj odgovornosti i ispravnom ponašanju prema i u prirodi