U ovoj rubrici možete saznati sve o dječjim aktivnostima, o razvojnim primjerima i integriranim zadaćama u ovoj pedagoškoj godini ...
Pedagoška godina:
TEMA: Crkva, Isusov i naš dom
CILJ: Pobuditi kod djeteta radost zbog Isusove prisutnosti u Crkvi i zajedničkog okupljanja svih vjernika
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- razvijati logičkog zaključivanja tijekom matematičke aktivnosti pridruživanja količine.
- bogaćenje rječnika novim riječima: kalež, štola, plitica, hostija.
- razvoj fine motorike tijekom aktivnosti modelirana slova C, R, K, V, A plastelinom.
- razvoj senzibiliteta za likovno stvaralaštvo tijekom likovne aktivnosti lijepljenje kolaža na crkvu od kartona.
- izradom predmeta crkveni prostor i predmete u njemu učiniti prisnijim.
TEMA: Vatrogasci
CILJ: Stjecanje znanja o zanimanju vatrogasca
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- razvoj pamćenja, pažnje i vizualne percepcije u aktivnostima (slagalice, parne slike, listanja i čitanja knjiga).
- širenje znanja o vatrogascima kao zanimanju kroz aktivnosti (izrađujući edukativni plakat, čitanjem knjige, slušanjem glazbe , gašenjem vatre).
- razvoj jezika, bogaćenje rječnika, razumijevanje i korištenje novih riječi (vatrogasni šmrk, vatrogasna kaciga, sirene , vatrogasna oprema).
- poticati razvoj preciznosti, koordinacije i ravnoteže u aktivnosti „Ugasi vatru“.
- poticati razvoj grafomotorike tijekom aktivnosti „Povezivanje elemenata“.
TEMA: Ples pisanja
- ples pisanja je metoda kojom kroz cijelo tijelo potičemo razvoj fine motorike i grafomotorike. Glazba je neizostavan dio te metode, a cilj je da djeca dobro usvoje pokret kroz prirodne pokrete u vlastitom ritmu. Ples pisanja u djeci budi sigurnost te u njemu nema pogreške. Kroz Ples pisanja djeca stvaraju pokrete iz vlastitih osjećaja, neposredno, a jednom kada ih „izbace“, izraze svoje osjećaje nastupa zadovoljstvo, mir.
TEMA: Dan planeta Zemlje
- Dan planeta Zemlje, 22.4.2024. godine, obilježili smo tako što smo posjetili Zvjezdarnicu, širili svoje spoznaje tijekom različitih aktivnosti te smo posjetili reciklažno dvorište. Djeca nisu krila svoju radost i zadovoljstvo. Svojim idejama obogatili su jedni druge kako očuvati planet Zemlju te brinuti o njemu.
TEMA: Roda
CILJ: Širenje spoznaja i stjecanje znanja o rodi
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- razvoj pozitivnih stavova prema životinjama.
- razvoj vizualne percepcije promatranjem fotografije ili rode u prirodi.
- razvoj jezika i govornih vještina tijekom interaktivnog čitanja slikovnice „Malena i Klepetan“.
- razvoj osjetljivosti za oblikovanje u prostoru (modeliranje, građenje) za vrijeme likovne aktivnosti.
- razvoj osjetljivosti za kombinacije (spajanje, slaganje, estetski izgled).
- razvoj pokretljivosti i spretnosti pri kretanju (raznoliki načini kretanja).
TEMA: Bubamara
CILJ: Širenje spoznaja i stjecanje novih znanja o bubamari
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- razvijati preciznost baratanja predmetima, okulomotoriku i finu motoriku šake tijekom aktivnosti modeliranja plastelinom, izvođenja linija po zadatku, bojanje.
- razvijati socijalne vještine, suradnički i timski odnos te međusobno dogovaranje tijekom društvene igre „Bubamara“.
- poticati razvoj pozornosti tijekom čitanja slikovnice „Nezadovoljna bubamara“.
- bogatiti dječji aktivni rječnik novim pojmovima: jaja, ličinka, kukuljica.
TEMA: Uskrs
- tijekom vazmene osmine otkrivali smo Božju ljubav i blizinu. Tražili smo pisanice, molili na Isusovom grobu, usavršavali grafomotoriku u pisanicama, igrali igru oduzimanja u gnijezdu, oslikavali te usavršavali ravnotežu i koncentraciju nošenjem pisanice u žlici. Spoznavali smo Božju nježnost u priči o susretu Uskrslog Isusa i apostola.
TEMA: Korizma – vrijeme promjene
Na početku vremena korizme djecu smo uveli u novo liturgijsko vrijeme. Tijekom različitih aktivnosti djeca su razvijala finu i grubu motoriku, spoznajni razvoj, bogatili su rječnik novim riječima, likovni senzibilitet te putem molitve križnoga puta osvješćivali koliko je Isusova ljubav velika.
TEMA: Vode tekućice
CILJ: Zahvala za prirodu koju nam je Bog darovao i koja nas okružuje
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoj fine motorike tijekom istraživačke aktivnosti stvaranja rijeke i potoka
- Poticati razvoj vizualne percepcije tijekom promatranja slikovnice „Rijeke svijeta“
- Poticat razvoj govora tijekom usvajanja novih riječi (ušće, izvor, Kupa, Mura…)
- Poticati razvoj pozitivnih emocionalnih stanja tijekom igre povjerenja
- Poticati razvoj sposobnosti klasifikacije (vode tekućice, vode stajačice)
TEMA: Džungla
CILJ: Razviti spoznaju o važnosti raznolikosti biljnog i životinjskog svijeta
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Razvoj grube motorike tijekom tjelesne aktivnosti „Put kroz džunglu“
- Razvoj fine motorike tijekom pridruživanja sitnih obojenih dijelova na predložak razvrstavanja boja
- Razvoj predčitalačkih vještina tijekom aktivnosti pridruživanja slova na lego kockama
- Razvoj socijalnih vještina tijekom stolno- manipulativne aktivnosti pridruživanja životinja koje žive u džungli
- Razvoj slušne percepcije tijekom aktivnosti slušanja instrumentalne glazbe iz džungle
TEMA: Milosrdni Samarijanac
CILJ: Razvijati suosjećanje i suradnju s bližnjima s ciljem pripadanja i prihvaćanosti od skupine
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
-Razvijati međusobno povjerenje, privrženost, sigurnost (dijete- odgojitelj; dijete-dijete) u istraživačkoj aktivnosti „Po čemu smo slični, a po čemu različiti“
- Poticati izražavanje emocija mimikom , gestom i stavom
- Bogatiti rječnik novim riječima ( Samarijanac, Jeruzalem, Jerihon) pripovijedanjem biblijskog teksta Lk 10, 29-37
- Poticati aktivno- istraživački odnos prema okolini: vremenska orijentacija (prije, poslije, sad)
TEMA: Bartimej
CILJ: Pobudit kod djeteta osjećaj zahvalnosti za dar osjetila te ih potaknuti na razmišljanje i pomoć ljudi koji taj dar nemaju
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Razvijanje matematičkih vještina prebrojavanjem i brojanjem
- Poticati razvoj govora i obogaćivanje rječnika, usvajanjem, razumijevanjem i korištenjem novih riječi i pojmova (Bartimej, Jerihon, slijepac,)
- Poticanje osjećaja empatije tijekom igre vodiča
- Razvijati kod djece taktilnu percepciju tijekom aktivnosti „Pogodi predmet po opipu“
- Poticati razvoj vještine slušanja i razumijevanja govora tijekom interakciju s vršnjacima i odgojiteljem
TEMA: Svijećnica
CILJ: Upoznati dijete sa crkvom- hramom kao mjestom susreta Boga i čovjeka i ljudi međusobno
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Razvijati kod djece spoznajni razvoj tijekom matematičke aktivnosti odnosa veće-manje
- Razvijati kod djece finu motoriku tijekom stolno- manipulativne aktivnosti pincetnog hvata pompona na predložak te predčitalačke aktivnosti pisanja po kukuruznoj krupici
- Razvijati kod djece likovni senzibilitet tijekom aktivnosti modeliranja plastelinom
- Razvijati kod djece osjećaj pripadnosti Bogu tijekom molitve u samostanskoj kapelici
- Razvijati kod djece međusobno prihvaćanje i podržavanje tijekom aktivnosti građenja hrama od drvenih oblutaka
Tema: Josip Stadler
- o spomenu rođenja sluge Božjega Josipa Stadlera upoznavali smo njegov lik i djelo. Izrađivali smo novine, ulazili u uloge graditelja, provodili vrijeme s Bogom, pomagali jedni drugima baš kako je to Stadler činio. Divili smo se njegovim djelima te Bogu zahvalili za osnutak reda Družbe sestara Služavki Malog Isusa. (Opširnije o sestrama Služavkama malog Isusa možete saznati na www.ssmi.hr)
Tema: Božićna priredba
Dogodilo se u Betlehemu naziv je božićne priredbe koju su uprizorila djeca našeg vrtića. Sva djeca vrtića su sudjelovala. Oni najmanji recitirali su i pjevali, dok su starija djeca ušla u uloge svete obitelji, pastira, anđela i domaćina. Iznimnim darom uživljenosti u uloge vjerodostojno su prikazala što se dogodilo te svete noći. Nakon priredbe nastavilo se druženje u dvorištu vrtića.
Tema: UPOZNAVANJE SVIJETA
Upoznavajući Sjevernu i Južnu Ameriku djeca su uživala kušajući čokoladu i kavu. Bilo je vrlo zanimljivo otploviti na Tihi i Atlantski ocean, upoznati znane nogometaše i pjevače, ali i sa ponosom pokazati znanje o svetom Ocu papi Franji. Slušali smo glazbu na stranim jezicima, plesali uz glazbu Indijanaca, upoznavali hranu, životinje i vegetaciju tih kontinenata.
Tema: Sveti Nikola
I ove godine naš vrtić i našu dobru djecu posjetio je sv. Nikola. Bio je dosta umoran te se poduže odmori uz našu djecu u našem vrtiću. Vrijeme sa sv. Nikolom jako je brzo prošlo. Djeca su imala jako puno pitanja za njega, ali su se i obradovala darovima kojima ih je darovao. Zahvalili smo se sv. Nikoli što nas je posjetio ali smo ga i posjetili da nas ne zaboravi iduće godine.
TEMA: Zajedno oko adventskog vijenca
CILJ: U kreativnosti izrade adventskog vijenca pobuditi u djetetu radost iščekivanja skorog dolaska Isusa
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Potaknuti opći likovni razvoj djece u likovnom centru tijekom izrađivanja adventskog vijenca od kolaž papira
- Pobuditi u djetetu osjećaj postojanosti tijekom molitve i promatranja adventskog vijenca
- Poticati i razvijati govorno- jezičnu komunikaciju tijekom slušanja i ponavljanja pjesmice „Dođi dođi nam Gospode“ i „Visom leteć“
- Poticati na strpljivost tijekom društvene igre „Brada sv. Nikole“
- Razvijati finu motoriku tijekom ocrtavanja grafomotoričkog predloška
TEMA: Krist Kralj
CILJ: Prihvaćanje Isusa kao svoga kralja i kralja svega stvorenoga
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Razvoj fine motorike tijekom aktivnosti građenja slova (K, R, A, L, J) po predlošku
- Razvoj likovnog senzibiliteta tijekom aktivnosti ukrašavanje kraljeve krune i ukrašavanje dvorca crtačkim tehnikama
- Razvoj slušne percepcije tijekom slušanja priče „Priča o neobičnom Kralju“
- Poštivanje prijatelja tijekom aktivnosti ulaženja u uloge iz priče
- Razvoj logičko zaključivanje tijekom stolno- manipulativnih aktivnosti pridruživanja
TEMA: Geometrijska tijela
CILJ: Širenje spoznaja o geometrijskim tijelima koja nas okružuju u okolini
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Razvoj orijentacije u prostoru (lijevo- desno, gore- dolje)
- Razvoj pozitivne slike o sebi procjenom vlastitih mogućnosti radi podnošenja neuspjeha tijekom natjecateljske igre
- Razvijati opažajno- praktično spoznavanje (veliko- veće, kratko- kraće, bliže- dalje)
- Poticati osjetljivost i točnost zapažanja različitih oblika i njihovih međusobnih odnosa
- Razvijati kompoziciju na plohi crtom i bojom te u prostoru (modeliranje)
TEMA: Život u svjetlosti sa svetima
CILJ: Omogućiti djeci identifikaciju sa svecima u djelima dobrote i ljubavi.
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati njihov hod prema svetosti i doživljaj svjetlosti koja kroz njih svijetli uz pomoć slika i vitraji svetaca
- Razvoj pamćenja i koncentracije uz pomoć priče: "Obojeni kristali"
- Poticati i njegovati pravilnu artikulacija glasova, govor punim rečenica, obogatiti rječnik novim pojmovima (imena svetaca, vitraji, svetac)
- Razvijati samostalnost u brizi za sebe pri pravilnoj upotrebi pribora (crtanje običnom olovkom i temperama)
- Razvijati rješavanje matematičke operacije zbrajanja i pridruživanja brojeva (matematički predložak)
TEMA: Hrvatski izumitelji
CILJ: Pobuđivanje kreativnosti u djetetu putem šireg istraživanja izuma hrvatskih izumitelja
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Razvijati motoričke sposobnosti palca pri aktivnosti pridruživanja sličica izuma prošlosti i sadašnjosti tijekom lijepljenja čička
- Razvijati sposobnost za druženjem, dogovaranjem i suradnjom tijekom aktivnosti izrade edukativnog plakata Hrvatski izumitelji
- Uočavati veze i odnose među situacijama: prošlost- sadašnjost (tuš i pero- penkalo)
- Razvijati spoznajne potencijale uočavanjem funkcije predmeta (čemu služi, kako se njime barata) tijekom promatranja fotografija hrvatskih izumitelja poput kravate, padobrana, penkala
- Potaknuti opći likovni razvoj djece tijekom likovne aktivnosti kombiniranjem različitih likovnih elemenata (crta, boja, ploha)
TEMA: Afrika
- ovaj mjesec istraživali smo drugi najveći kontinent Afriku. Zajednički smo osmislili kofer Afrike u kojem smo naveli sva njegova bitna obilježja. Izrađivali smo afričke predmete poput afričkih maski, bubnjeva i igračaka. U posjet nam je stigao svećenik Odilon koji je svoje djetinjstvo i mladost proveo u Africi. Pobliže nam je dočarao kakva je to Afrika i sto se u njoj sve nalazi. Osim svećenika Odilona u posjet nam je pristigla i volonterka Zrinka.
TEMA: Molitva hvale i slave
CILJ: Upoznavanje lika sv. Franje kao Božjeg suradnika
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Probuditi kod djece zahvalnost za ljepotom od Boga stvorenog svijeta ( proučavanje biljaka, životinja, svega što nas okružuje)
- Razvoj pasivnog i aktivnog rječnika (Stvoritelj, Stvorenje, Franjo)
- Omogućiti razvoj fine motorike, pincetnog hvata, usavršavanje pokreta ruku, šake i prstiju tijekom aktivnosti (pridruživanje sijena, slovo na slovo)
- Razvoj koordinacije pokreta (štafetne igre)
TEMA: Kiša
CILJ: Proširiti dječja znanja o kiši kao vremenskoj pojavi kroz razne spoznajne aktivnosti
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Aktivnostima hodanja, trčanja, skakanja poticati pravilan rast djece, smanjenje potkožnog masnog tkiva i funkcionalno sazrijevanje organizma
- Poticati razvoj empatije u aktivnostima, prihvaćanjem različitosti, inicijative, sugestije i pružanje pomoći
- Poticati vizualno doživljavanje kiše uz pomoć slikovnice, predmeta i pojava u centrima aktivnosti te prostornog uređenja sobe dnevnog boravka
- Poticati dječju kreativnost i stjecanje novih znanja kroz istraživanje (proces otkrivanja koji materijali propuštaju vodu, a koji ne)
- Razvijati vještine slušanja, razgovaranja i postavljanja pitanja
- Razvijati kod djece maštovitost i kreativnost različitim likovnim materijalima, bojama, dimenzijama, vrstama papira te različitim materijalima za oblikovanje
Tema: BLAGOSLOV KRUHA
Danas je u našem vrtiću Cvjetnjak bio blagoslov kruha i raznovrsnih pekarskih proizvoda. Djeca su s veseljem i znatiželjom gledala, isprobavala i divila se raskošnom stolu s nedoumicom što još probati. Vrijedne ruke njihovih majki učinile su djeci ovaj dan nezaboravnim. Vlč. Toni Potrebić je blagoslovio stol i sve nas, te smo svi zajedno izmolili molitvu Oče naš, a posebno su se isticali dječji glasići dok su pjevali prigodnu pjesmu "Kruh naš".
Tema: Bog ljubi svakog čovjeka
- širenjem spoznaje o različitosti među nama spoznavali smo da Bog ljubi svakog čovjeka. O tome nam je posvjedočio vlč. Odilon Singbo koji je rođen u Beninu, u dalekoj Africi. Podijelio je s nama iskustvo života u tom siromašnom kraju. Volonterka Zrinka Vuksan Ćusa također je izrekla svoje svjedočanstvo kako Bog ljubi svakog čovjeka gdje god se ona nalazio i gdje god bio. Volontirala je u Beninu u domu sv. Ivana Pavla II. Tjedan smo završili posjetom Papinskom misijskom uredu gdje smo osvijestili svoju zahvalnost Bogu za sve darovano.
TEMA: Prispodoba o kvascu
CILJ: Otkrivati s djetetom tajnu snagu kojom se kraljevstvo Božje širi i raste u srcima
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Probuditi kod djece zahvalnost prema Bogu stvoritelju upućujući ih na važnost kruha kao izvora života i potrebe međusobne solidarnosti s onima koju ga nemaju.
- Razvoj pamćenja, koncentracije i logičkog zaključivanja putem stolno-manipulativnih aktivnosti
- Poticati razvijanje samokontrole poštovanjem pravila ponašanja (čekanje na redu)
- Razvijati sposobnost uočavanja veza i odnosa među stvarima (sličice od zrna do kruha)
TEMA: Liturgijske boje
CILJ: Pobuditi zanimanje djece za događaje iz Isusova života kroz liturgijsku godinu
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Potaknuti i razvijati cjelokupnu motoriku i koordinaciju tijela tijekom tjelesne aktivnosti twister liturgijskih boja
- Razvijati ravnotežu u tjelesnoj aktivnosti školice liturgijskih boja
- Razvijati logično promišljanje tijekom aktivnosti zagonetne kutije sa simbolima pojedinog blagdanskog vremena
- Razvijati samostalnosti tijekom uzimanja pribora u likovnoj aktivnosti
- Razvijati spoznajne potencijale tijekom svrstavanja predmeta po jednom svojstvu, izdvajanje onoga što ne pripada skupu
- Potaknuti opći likovni razvoj djece prepoznavanjem, uočavanjem i razlikovanjem boja
TEMA: Pas pomagač
CILJ: Upoznavanje sa psom pomagačem, na koje sve načine pomažu djeci s teškoćama i starijim ljudima
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- poticati razvoj socijalnih vještina poput suradnje i osjećaja zajedništva u zajedničkim aktivnostima tijekom čitanja slikovnice o psu pomagaču koji pomaže djeci s teškoćama.
- razvoj koncentracije tijekom aktivnosti slaganja slagalice "Pas pomagač".
- razvoj koordinacije oko- ruka tijekom stavljanja pompoma s pincetom na odgovarajuću lopticu u boji.
- poticati razvoj logičkog mišljenja kroz povezivanje riječi sa slikama o psima pomagačima.
- razvoj tjelesne sposobnosti tijekom šetnje psa pomagača i hranjenja.
- istraživačka aktivnost tijekom koje istražuju što sve pas pomagač mora znati, zbog čega mora nositi poseban prsluk na sebi i imati posebnu vodilicu.
TEMA: Marija - Isusova i naša majka
CILJ: Uz otkrivanje spoznaje o važnosti majčina bića, pobuditi ljubav prema Isusovoj majci Mariji i našoj nebeskoj majci
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- poticati razvoj socijalnih vještina poput suradnje i osjećaja zajedništva u zajedničkim aktivnostima tijekom čitanja slikovnice o mami i što sve mama radi i čini za svoje dijete.
- razvoj koncentracije tijekom aktivnosti slaganja slagalice "Mama i dijete".
- razvoj grafomotorike tijekom rješavanja labirinta - dijete i mama.
- razvoj umjetničke sposobnosti tijekom oslikavanja papira s temperom koristeći plastičnu bocu.
- razvoj glazbene sposobnosti tijekom pjevanja pjesmice "Čestitka majčici".
- razvoj fine motorike tijekom koje pomoću pincete slažu pompone u predložak majčine ogrlice.
TEMA: Bubamara
CILJ: Upoznavanje sa kukcom bubamarom, njezinim bojama, oblikom, staništem
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoj socijalnih vještina poput suradnje i osjećaja zajedništva u zajedničkim aktivnostima tijekom čitanja slikovnice o bubamari.
- Razvoj koncentracije tijekom aktivnosti slaganja slagalice "bubamara".
- Razvoj umjetničke sposobnosti tijekom izrađivanja bubamare- lijepljenje krila i točkica.
- Razvoj glazbene sposobnosti tijekom pjevanja pjesmice "Nije lako bubamarcu".
- Razvoj fine motorike tijekom koje slažu gumbiće na predložak bubamare- pravljenje točkica bubamari.
- Razvoj matematike tijekom povezivanja brojeva na listu s točkicama na bubamari.
- Razvoj tjelesne sposobnosti tijekom oponašanja bubamare- obučeni u crvene majice s crnim točkama i ticalima na glavi.
TEMA: Moje tijelo
CILJ: Upoznavanje s dijelovima tijela te kako tijelo funkcionira
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- poticati razvoj socijalnih vještina poput suradnje i osjećaja zajedništva u zajedničkim aktivnostima tijekom čitanja slikovnice s prozorčićima o tijelu i funkcioniranju tijela.
- razvoj koncentracije tijekom aktivnosti slaganja slagalice "Kosti i mišići tijela".
- razvoj grafomotorike tijekom povezivanja sličica- organi i njihova funkcija.
- razvoj umjetničke sposobnosti tijekom crtanja tijela s flomasterima.
- razvoj tjelesne sposobnosti tijekom odrađivanja poligona i natjecateljske igre.
- istraživačka aktivnost tijekom koje istražuju gdje su smješteni pojedini organi pomoću mekane slagalice- tijelo i organi.
TEMA: Planet Zemlja
CILJ: Širenje spoznaja o planetu Zemlji te poticanje djece na brigu o njezinom očuvanju
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- poticati razvoj socijalnih vještina poput suradnje i osjećaja zajedništva u zajedničkim aktivnostima tijekom čitanja slikovnice o stvaranju svijeta.
- razvoj koncentracije tijekom aktivnosti slaganja slagalice "Planet Zemlja".
- razvoj grafomotorike tijekom povezivanja labirinta- od dječaka do kanti za razvrstavanje.
- razvoj glazbene sposobnosti tijekom pjevanja pjesmice "Tko stvori?".
- razvoj umjetničke sposobnosti tijekom oslikavanja kaširanog balona s temperama.
- razvoj matematike tijekom povezivanja brojeva sa sličicama - brojevi do 5.
- istraživačka aktivnost tijekom koje povezuju boju kontinenata sa staništem pojedinih životinja.
TEMA: Plitvička jezera
CILJ: Širenje spoznaja i stjecanje znanja o Nacionalnom parku Plitvička jezera
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- poticati razvoja samokontrole i koncentracije, osobito kod mogućnosti uključivanja u ponuđenim aktivnostima i materijalima (magnetna igra od izvora Korane do Plitvičkih jezera).
- razvoj slušne percepcije (aktivnost usvajanja nove pjesme).
- razvoj fine motorike (povezivanja flomasterom flore i faune).
- razvoj pamćenja i koncentracije putem aktivnosti (poklapaljka slovo na slovo).
- razvoj likovno-istraživačkog senzibiliteta (slikanje pipetama).
TEMA: Plitvička jezera
CILJ: Širenje spoznaja i stjecanje znanja o Nacionalnom parku Plitvička jezera
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- poticati razvoja samokontrole i koncentracije, osobito kod mogućnosti uključivanja u ponuđenim aktivnostima i materijalima (magnetna igra od izvora Korane do Plitvičkih jezera).
- razvoj slušne percepcije (aktivnost usvajanja nove pjesme).
- razvoj fine motorike (povezivanja flomasterom flore i faune).
- razvoj pamćenja i koncentracije putem aktivnosti (poklapaljka slovo na slovo).
- razvoj likovno-istraživačkog senzibiliteta (slikanje pipetama).
TEMA: Duga
CILJ: Stjecanje znanja o dugi
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- poticati razvoj socijalnih vještina poput suradnje i osjećaja zajedništva u zajedničkim aktivnostima tijekom čitanja slikovnice o duginim bojama.
- razvoj koncentracije tijekom aktivnosti slaganja slagalice "Duga".
- razvoj grafomotorike povezivanja duge i duginih boja.
- razvoj glazbene sposobnosti tijekom pjevanja pjesmice "Duga".
- razvoj umjetničke sposobnosti tijekom otiskivanja pomiješanih boja na bijeli papir pomoću folije.
- istraživačka aktivnost tijekom koje pomoću svjetiljke i staklene posude s vodom se promatra nastanak duge.
TEMA: Uskrs
CILJ: Približiti djetetu uskrsnuće Isusovo u svjetlu bezuvjetne ljubavi i povjerenja u Boga
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoja samokontrole, osobito kod mogućnosti uključivanja u ponuđenim aktivnostima i materijalima (memory)
- Razvoj percepcije: taktilne (jaja različitih tekstura), vizualne (veličina, sličnost i razlike) te slušne percepcije (aktivnost usvajanja nove pjesme)
- Razvoj kombinacije i preciznosti pokreta (štafetna igra nošenje jaja na žlici)
- Razvoj pamćenja i koncentracije putem aktivnosti (memory, nađi jaje po boji i veličini, povezivanja jaja po boji)
- Razvoj motorike umetanjem pompona po boji u za to predviđenu rupu
TEMA: Sv. Josip (19.3. - Dan očeva)
CILJ: Pobuđivati kod djece ljubav prema sv. Josipu kao prema ocu
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoj socijalnih vještina poput suradnje i osjećaja zajedništva u zajedničkim aktivnostima tijekom čitanja slikovnice o tome što sve tata (medvjed) radi i čini za svoje dijete (malog medvjedića) i zbog čega ga sve dijete/ medvjedić voli
- Razvoj koncentracije tijekom aktivnosti slaganja u boji i crno- bijele poklapaljke
- Razvoj glazbene sposobnosti tijekom pjevanja pjesmice "Tata moj"
- Razvoj grafomotorike tijekom povezivanja oblika kravate
- Razvoj umjetničke sposobnosti tijekom oslikavanja tuljaca s bijelom temperom i bojanja kvadratnog papira s raznobojnim temperama (izrada kravate za dan očeva)
- Razvoj fine motorike tijekom stavljanja matica na pojedini vijak učvršćen na drvenu podlogu (poveznica sa sv. Josipom)
TEMA: Proljeće
CILJ: Širenje spoznaja o godišnjem dobu proljeće
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoj socijalnih vještina poput suradnje i osjećaja zajedništva u zajedničkim aktivnostima tijekom čitanja slikovnice o proljeću i što sve donosi proljeće
- Razvoj koncentracije tijekom aktivnosti slaganja slagalice "cvjetna livada"
- Razvoj ritmičnosti tijekom recitiranja recitacije "Nemogući poljubac"
- Razvoj fine motorike tijekom rješavanja labirinta - od kapljice vode do cvijeća
- Istraživačka aktivnost tijekom koje se pomoću sprave proizvodi zvuk grmljavine i vjetra
- Razvoj umjetničke sposobnosti tijekom oslikavanja kutije od jaja i lijepljenja detalja na podlogu (stabljika, tučak)
TEMA: Noina arka
CILJ: Upoznavanje s čovjekom zvani Noa i njegovoj izgradnji arke za životinje
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoj logičkog mišljenja umetaljkom nastavi niz vezanih uz Nou
- Poticati razvoj socijalnih vještina poput suradnje i osjećaja zajedništva u zajedničkim aktivnostima tijekom čitanja slikovnice o čovjeku zvanom Noa i gradnji arke u koju je smjestio životinje tijekom potopa na Zemlji koje je poslao Bog
- Razvoj koncentracije tijekom aktivnosti slaganja slagalice od 6 dijelova "Noina arka"
- Razvoj glazbene sposobnosti tijekom pjevanja pjesmica i brojalica "Imali smo pile" i "Iš, iš, iš"
- Razvoj fine motorike tijekom rješavanja labirinta - od životinja do arke
- Razvoj koordinacije oko- ruka tijekom stavljanja i slaganja pojedinih životinja u arku
TEMA: Hrvatske endemske biljke
CILJ: Širenje spoznaja o endemskim biljkama i prirodi koja nas okružuju
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoj logičkog mišljenja povezivanjem crno-bijelih slika sa slikama u boji
- Poticati razvoj fine motorike stavljanjem kvačice sa slikom na pripadajuće mjesto
- Razvoj pamćenja prilikom igre memory
- Razvoj slušne percepcije tijekom aktivnosti pjevanja pjesama
- Razvoj likovne percepcije kroz bojanje priloženog cvijeta od kartona u bojama cvjetova endemskih biljaka
- Razvoj pamćenja i koncentracije putem aktivnosti povezivanjem endemskih biljaka iz knjige i onih na plakatu
TEMA: Hrvatska narječja
CILJ: Upoznavanje s narječjima u Hrvatskoj
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoj logičkog mišljenja povezivanjem boja i oblika vezanih uz hrvatska narječja
- Poticati razvoj socijalnih vještina poput suradnje i osjećaja zajedništva u zajedničkim aktivnostima tijekom čitanja slikovnica na različitim narječjima (čakavsko, kajkavsko)
- Razvoj pamćenja i koncentracije putem aktivnosti slaganja poklapaljki i umetaljki vezanih uz narječja
- Razvoj glazbene sposobnosti tijekom pjevanja pjesmice "Miš mi je polje popasel"
- Razvoj fine motorike tijekom slaganja domino kartica u boji vezana uz narječja
- Istraživačka aktivnost tijekom koje se istražuje što pojedine riječi znače u prijevodu na hrvatski standardni jezik
TEMA: Sveti Valentin
CILJ: Upoznavanje s likom svetog Valentina
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoj logičkog mišljenja povezivanjem boja i oblika vezanih uz valentinovo
- Poticati razvoj socijalnih vještina poput suradnje i osjećaja zajedništva u zajedničkim aktivnostima tijekom čitanja slikovnice o ljubavi
- Razvoj pamćenja i koncentracije putem aktivnosti slaganja poklapaljki i umetaljki vezanih uz valentinovo
- Razvoj fine motorike tijekom stavljanja crvenih štapića u odgovarajuće rupice na kutiji u obliku srca
- Razvoj koordinacije oko - ruka tijekom bacanja loptica u crvene kutije u obliku srca
- Razvoj umjetničke sposobnosti tijekom slikanja srca pomoću pipete s crvenom temperom
TEMA: Frizer
CILJ: Upoznavanje sa zanimanjem frizera
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoj logičkog mišljenja povezivanjem boja i oblika vezanih uz frizera
- Poticati razvoj socijalnih vještina poput suradnje i osjećaja zajedništva u zajedničkim aktivnostima tijekom čitanja slikovnice o djetetovom prvom odlasku kod frizera, te o njezi i higijeni kose
- Razvoj pamćenja i koncentracije putem aktivnosti slaganja poklapaljki i umetaljki vezanih uz frizera
- Razvoj fine motorike tijekom šišanja kartonskih lutkica s vunenom kosom
- Razvoj grafomotorike tijekom povezivanja različitih linija odnosno frizura
- Istraživačka aktivnost tijekom koje uče o predmetima koje koristi frizer, te o procesu šišanja i pravljenja frizura- što je sve potrebno za napraviti frizuru
TEMA: Svijećnica
CILJ: Upoznavanje sa svetkovinom Svijećnice
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoj logičkog mišljenja povezivanjem boja i oblika vezanih uz Svijećnicu
- Poticati razvoj socijalnih vještina poput suradnje i osjećaja zajedništva u zajedničkim aktivnostima tijekom čitanja priče biblijskog događaja o Isusu u hramu, potrazi Marije i Josipa za Isusom, te pronalasku Isusa u hramu i njegovom tumačenju Božje riječi ljudima u hramu
- Razvoj pamćenja i koncentracije putem aktivnosti slaganja poklapaljki i umetaljki vezanih uz Svijećnicu
- Razvoj glazbene sposobnosti tijekom pjevanja pjesmice "Isuse, Isuse, uzdam se u tebe"
- Razvoj grafomotorike tijekom rješavanja labirinta -pronalazak od Isusa do Marije i Josipa
- Razvoj umjetničke sposobnosti tijekom slikanja svijeće koristeći pastele i tempere
TEMA: Planina
CILJ: Upoznavanje s izgledom planine, njezinim sastavom i veličinom, stvarima potrebnima za planinarenje
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoj logičkog mišljenja povezivanjem boja i oblika vezanih uz planine
- Poticati razvoj socijalnih vještina poput suradnje i osjećaja zajedništva u zajedničkim aktivnostima tijekom čitanja slikovnice o različitim pogledima i razmišljanjima o planini kroz životinjski pogled
- Razvoj pamćenja i koncentracije putem aktivnosti slaganja poklapaljki i umetaljki vezanih uz planinu
- Razvoj grafomotorike tijekom linijskog povezivanja planinarskih predmeta
- Razvoj matematike tijekom brojanja stvari za planinarenje- brojanje i prepoznavanje brojeva do 4
- Razvoj glazbene sposobnosti tijekom pjevanja pjesmice "Tko stvori?"
- Razvoj tjelesne sposobnosti oponašanja kretanja uz i niz planinu- tjelovježba
TEMA: Pingvin
CILJ: Upoznavanje s životinjom pingvinom, njegovim staništem, što jede i kako izgleda
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoj logičkog mišljenja povezivanjem boja i oblika vezanih uz pingvina
- Poticati razvoj socijalnih vještina poput suradnje i osjećaja zajedništva u zajedničkim aktivnostima tijekom čitanja slikovnice o pingvinu koji je htio letjeti i ostvariti svoj san
- Razvoj pamćenja i koncentracije putem aktivnosti slaganja poklapaljki i umetaljki vezanih uz pingvina
- Razvoj umjetničke sposobnosti tijekom izrađivanja pingvina lijepljenjem kolaž papira
- Razvoj fine motorike tijekom aktivnosti "hranjenja" pingvina- ubacivanje ribica kroz otvor na kutiju pingvin
- Razvoj tjelesne sposobnosti oponašanja kretanja pingvina
- Poticanje koordinacija oko-ruka kroz ubacivanje loptica lopte u "koš" u obliku pingvina
- Poticanje grafomotorike crtanjem linije s flomasterom koja spaja pingvine i njegove sjene te kroz labirint "Nađi put za pingvina"
TEMA: Sveta tri kralja
- upoznavajući se sa Sveta tri kralja u posjet su nam došli Pjevači betlehemske zvijezde. Proveli smo vrijeme u pjesmi i razgovoru o pohodu sveta tri mudraca: Melkiora, Gašpara i Baltazara malom Isusu. Zahvalni za susret koji se održao molimo za sve misionare svijeta, a posebno one koji ulaze u domove bližnjih.
TEMA: Navještenje Marijino
CILJ: Upoznavanje sa Marijinim navještenjem koji joj je navijestio anđeo Gabrijel
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoj logičkog mišljenja povezivanjem boja i oblika vezanih uz Djevicu Mariju
- Poticati razvoj socijalnih vještina poput suradnje i osjećaja zajedništva u zajedničkim aktivnostima tijekom predstave i pričanja priče o Mariji i anđelu Gabrijelu
- Razvoj pamćenja i koncentracije putem aktivnosti slaganja poklapaljki i umetaljki vezanih uz Djevicu Mariju
- Razvoj umjetničke sposobnosti tijekom slikanja jaslica s temperom i šljokicama
- Razvoj glazbene sposobnosti tijekom pjevanja pjesme "Djetešce nam se rodilo"
- Razvoj fine motorike tijekom aktivnosti stavljanja pompona pomoću pincete na predložak slike krunice
TEMA: Sveta Lucija
CILJ: U liku sv. Lucije približiti i najaviti djeci rođenje svjetla svijeta- Isusa, potičući ih da oko sebe šire ljubav i dobrotu
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoj logičkog mišljenja povezivanjem boja i oblika vezanih uz svetu Luciju
- Poticati razvoj socijalnih vještina poput suradnje i osjećaja zajedništva u zajedničkim aktivnostima tijekom čitanja priče o svetoj Luciji
- Razvoj pamćenja i koncentracije putem aktivnosti slaganja poklapaljki i umetaljki vezanih uz svetu Luciju
- Razvoj umjetničke sposobnosti tijekom oslikavanja staklenih posudica (za pšenicu) s akrilnim bojama
- Istraživačka aktivnost tijekom koje uče o postupku sadnje pšenice, te samostalnoj sadnji pšenice stavljajući zemlju, pšenicu, te na kraju zalijevajući sve to s vodom
- Razvoj tjelesne sposobnosti tijekom koje su zavezanih očiju glumili da su slijepi i hodali s jednog kraja sobe do drugog s preprekama uz pratnju odgojiteljice
TEMA: Sveti Nikola
CILJ: U liku sv. Nikole, biskupa i sveca prepoznati plemenite osjećaje dobrote, darežljivosti brige za drugoga
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoj logičkog mišljenja povezivanjem boja i oblika vezanih uz svetog Nikolu
- Poticati razvoj socijalnih vještina poput suradnje i osjećaja zajedništva u zajedničkim aktivnostima tijekom čitanja slikovnice o svetom Nikoli
- Razvoj pamćenja i koncentracije putem aktivnosti slaganja poklapaljki i umetaljki vezanih uz svetog Nikolu
- Razvoj glazbene sposobnosti tijekom pjevanja pjesme "Sveti Niko svijetom šeta"
- Razvoj umjetničke sposobnosti tijekom slikanja s valjcima i crvenom temperom Nikolinu kapu - mitru
- Istraživačka aktivnost tijekom koje uče dijelove odjeće i predmeta koje nosi sveti Nikola, te koje je značenje paljenje prve svijeće na adventskom vijencu
TEMA: Čaj
CILJ: Upoznavanje sa okusom i svojstvima čaja
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoj logičkog mišljenja povezivanjem boja i oblika vezanih uz čaj
- Poticati razvoj socijalnih vještina poput suradnje i osjećaja zajedništva u zajedničkim aktivnostima tijekom čitanja slikovnice o prijateljima i čaju
- Razvoj pamćenja i koncentracije putem aktivnosti slaganja poklapaljki i umetaljki vezanih uz čaj
- Razvoj glazbene sposobnosti tijekom pjevanja pjesme "Čaj"
- Razvoj umjetničke sposobnosti tijekom slikanja s vrećicama čaja
- Istraživačka aktivnost tijekom koje istražuju pomoću osjeta njuha i taktilno od kojih se sve biljaka i cvijeća prave razni okusi čaja, te pravljenje svog čaja koristeći čajne vrećice različitih okusa
- Razvoj fine motorike tijekom aktivnosti stavljanja pompona pomoću pincete na odgovarajuća mjesta na predlošku čajnika i šalice za čaj
TEMA: Posjet knjižnici
- pravilan i cjelovit razvoj djeteta mora se događati u ozračju povjerenja, topline i ljubavi. U tom kontekstu su djeci potrebne priče, bajke, slikovnice, biblijski tekstovi. Tim kvalitetnim sadržajima dijete uvodimo u doživljajno spoznavanje svijeta koji ga okružuje i potičemo njegov govorni razvoj. Bajkama i pričama želimo djeci posredovati uvjerenje da je svijet dobar i prožet smislom, a život vrijedan truda pa tako i njihov dječji. Brojna su znanstvena istraživanja pokazala da čitanje od najranije dobi jednako važno za njegov razvoj kao i briga o njegovim biološkim potrebama: hranom i snom, igrom, sigurnošću, ljubavlju. Na tragu toga djeca odgojno- obrazovne skupine Leptirići posjetili su knjižnicu M2 kako bi sudjelovala na čitanju bajke i jesenskoj radionici.
TEMA: Linija
CILJ: Spoznati gdje su linije u prostoru
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Razvoj fine motorike slaganjem pompona na liniju uz pomoć pincete
- Poticati razvoj samokontrole, prilikom uključivanja u ponuđene aktivnosti i materijale (osobito prilikom igre memory i slaganja poklapaljke)
- Razvoj preciznosti prilikom stavljanja gumbi na cik-cak liniju
- Razvoj logičkog razmišljanja kroz slagalicu "nastavi niz"
- Osvještavanje prisutnosti linija u prostoru oko nas i u prirodi
- Razvoj likovnog senzibiliteta kroz upoznavanje novih likovnih tehnika (tuša)
TEMA: Kukuruz
CILJ: usvajanje novih spoznaja o kukuruzu
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Razvoj likovnog senzibiliteta lijepljenjem kolaža na podlogu papira
- Razvoj fine motorike privlačenjem traka kroz izrezane linije na papiru i stavljanjem zrna kukuruza s pincetom na zadanu podlogu
- Razvoj taktilne percepcije i radnih navika prilikom ruljenja kukuruza
- Razvoj logičkog razmišljanja kroz eksperiment ples kukuruza
- Razvoj ritma kroz pjevanje pjesmica: "Kukuruz"
- Razvoj strpljivosti prilikom izrade kokica
TEMA: Kruh
CILJ: Upoznavanje s načinom pravljenja kruha
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoj logičkog mišljenja povezivanjem boja i oblika vezanih uz kruh
- Poticati razvoj socijalnih vještina poput suradnje i osjećaja zajedništva u zajedničkim aktivnostima tijekom čitanja slikovnice o kruhu
- Razvoj pamćenja i koncentracije putem aktivnosti slaganja poklapaljki i umetaljki vezanih uz kruh
- Razvoj grube motorike tijekom mijesenja tijesta i pravljenja vlastitog kruha s rukama
- Istraživačka aktivnost tijekom koje se otkriva kako se pravi i koji sve sastojci su potrebni za kruh
- Razvoj glazbene sposobnosti tijekom pjevanja pjesmice "Pekar"
TEMA: Sveci
CILJ: Upoznavanje sa svecima
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoj logičkog mišljenja povezivanjem boja i oblika vezanih uz svece
- Poticati razvoj socijalnih vještina poput suradnje i osjećaja zajedništva u zajedničkim aktivnostima tijekom čitanja priče o svecima i tko su oni bili
- Razvoj pamćenja i koncentracije putem aktivnosti slaganja poklapaljki i umetaljki vezanih uz svece
- Razvoj glazbene sposobnosti tijekom pjevanja pjesme "Svi slavimo Gospodina"
- Razvoj fine motorike tijekom aktivnosti otvaranja i zatvaranja kvačica pomoću kojih zakvačuju slovo na slovo riječ "sveci"
- Razvoj umjetničke sposobnosti tijekom izrađivanja svijeće lijepeći kolaž papir na izrezanu svijeću
TEMA: Anđeo
CILJ: Upoznavanje pojma "anđeo"
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati razvoj logičkog mišljenja povezivanjem boja i oblika vezanih uz anđela
- Poticati razvoj socijalnih vještina poput suradnje i osjećaja zajedništva u zajedničkim aktivnostima tijekom čitanja recitacije vezane uz anđele
- Razvoj pamćenja i koncentracije putem aktivnosti slaganja poklapaljki i umetaljki vezanih uz anđela
- Razvoj fine motorike tijekom aktivnosti provlačenja špagice kroz rupice krila anđela
- Razvoj umjetničke sposobnosti tijekom slikanja anđela koristeći pastele
- Razvoj tjelesne sposobnosti tijekom oponašanja leta anđela pomoću ruku
TEMA: Vjeverica
CILJ: Širenje spoznaje o životu vjeverice
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Razvoj likovnog senzibilitet bojanjem vjeverice i lijepljenjem lišća na rep
- Razvoj taktilne percepcije prilikom igre "Što vjeverica jede?"
- Razvoj logičkog razmišljanja kroz povezivanje žireva i vjeverica različite boje
- Razvoj ritma kroz pjevanje brojalice: "Eci,peci, peci"
- Razvoj pamćenja kroz igru memory
- Razvoj grube motorike pri penjanju na drvo i skakanju kao vjeverica
TEMA: Glazba
CILJ: upoznavanje glazbe preko različitim glazbenih instrumenata
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Razvoj likovnog senzibilitet radeći otiske na podlozi klavira
- Poticati razvoj samokontrole, prilikom uključivanja u ponuđene aktivnosti i materijale (osobito kada se čeka red za upoznavanje instrumenta: klarinet, harmonika i gitara)
- Razvoj logičkog zaključivanja povezivanjem veličine nota s pripadajućom veličinom bubnjeva i ptica
- Razvoj glazbene sposobnosti prilikom sviranja različitih instrumenata
- Razvoj percepcije, osobito slušne, kod slušanja zvuka koje proizvode različiti instrumenti
- Osvještavanje prisutnosti glazbe svuda oko nas
TEMA: Leptir
CILJ: Širenje spoznaja o leptiru
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Razvoj slušne percepcije tijekom aktivnosti tijekom pjevanja pjesmica
- Poticati razvoj samokontrole prilikom uključivanja u ponuđene aktivnosti
- Poticati razvoj socijalnih vještina za vrijeme čitanja slikovnice i dramatizacije "Vrlo gladna gusjenica" te za vrijeme kazališne predstave s lutkama "Život jednog leptira"
TEMA: Kukci
CILJ: Širenje spoznaja o kukcima
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Razvoj govornih vještina tijekom prepoznavanja i imenovanja kukaca.
- Razvoj likovnog stvaralaštva tijekom slikanja pauka temperom tijekom otiskivanja balona u tempere.
- Razvoj fine motorike šake za vrijeme slikanja s kistom.
- Razvoj vizualne percepcije , stjecanje iskustva vidom tijekom aktivnosti imenovanja kukaca.
- Razvoj slušne percepcije tijekom aktivnosti "Bubamara".
TEMA: Ptice selice
CILJ: Stjecanje znanja o pticama selicama
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- razvoj slušne percepcije tijekom aktivnosti pjevanja pjesmice "Strina rodo".
- poticati razvoj samokontrole prilikom uključivanja u ponuđene aktivnosti.
- poticati razvoj govornih vještina tijekom imenovanja ptica selica.
- razvoj likovnog stvaralaštva tijekom slikanja s temperama.
TEMA: Planet Zemlja
CILJ: Potaknuti djecu na brigu o planetu Zemlji
RAZVOJNO PRIMJERNE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- razvoj likovnog stvaralaštva tijekom oslikavanja zemlje temperama i lijepljenje kolažem
- razvoj fine motorike tijekom trganja papira i korištenja ljepila u boji
- razvoj slušne percepcije tijekom aktivnosti pjevanja pjesmica „Tko stvori?“
- poticati razvoj socijalnih vještina tijekom čitanja slikovnice i dramatizacije vezane uz temu zemlje
TEMA: Proljeće
CILJ: Širenje spoznaja o godišnjem dobu proljeću
RAZVOJNE PRIMJERNE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Razvoj slušne percepcije tijekom aktivnosti usvajanja pjesme „Visibaba mala“
- Razvoj likovnog stvaralaštva tijekom oslikavanja proljetne livade
- Razvoj fine motorike tijekom likovne aktivnosti oslikavanja kistom
- Razvoj govornih vještina tijekom imenovanja različitih vrsta cvijeća
- Poticati razvoj samokontrole prilikom uključivanja u ponuđene aktivnosti
Tema: Sveti Nikola
I ove godine naš vrtić i našu dobru djecu posjetio je sv. Nikola. Bio je dosta umoran te se poduže odmori uz našu djecu u našem vrtiću. Vrijeme sa sv. Nikolom jako je brzo prošlo. Djeca su imala jako puno pitanja za njega, ali su se i obradovala darovima kojima ih je darovao. Zahvalili smo se sv. Nikoli što nas je posjetio ali smo ga i posjetili da nas ne zaboravi iduće godine.
TEMA: Deset malih prstića
Deset malih prstića ide amo-tamo.
Deset malih prstića igraju se samo.
Deset malih prstića ide gore-dolje.
Deset malih prstića baš je dobre volje.
Deset malih prstića, sakrili se svi!
Deset malih prstića, pronađi ih i ti!
Deset malih prstića viču sad: „Hura“!
Deset malih prstića, svi su tu, o da!
Pedagoška godina:
TEMA: Kesten
CILJ: Upoznavanje sa jesenskim plodom
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Poticati glazbeni izričaj pjesmom u pokretu „Sklupčao se mali jež“ i ostalim jesenskim pjesmama
- Puzzlama razvijati matematičke vještine i logično zaključivanje
- Igrom „Školica“ razvijati tjelesnu aktivnost
- Pridruživanjem kestena slovu razvijati okulomotorni sustav i predčitalačke vještine
- Nizanjem kestena po predlošku i pridruživanjem uz brojeve razvijati finu motoriku i matematičke vještine
- Odvajanjem kestena i kukuruza razvijati pincetni hvat i finu motoriku šake
TEMA: Jesen
CILJ: Upoznati se s godišnjim dobom i njegovim karakteristikama
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Grabljanjem i skupljanjem lišća poticati grubu motoriku i razvijati životno-praktične aktivnosti
- Nizanjem plodova u obliku slova razvijati matematičke i predčitalačke vještine
- Promatranjem i opipavanjem jesenskih plodova razvijati senzomotoriku
- Slikovnicama o jeseni razvijati predčitalačke vještine
- Skidanjem zrnaca kukuruza razvijati finu motoriku
- Kuhanjem u centru uz pomoć jesenskih plodova razvijati životno-praktične aktivnosti i maštu
- Grafomotoričkim vježbama razvijati logično zaključivanje i finu motoriku
Pedagoška godina:
TEMA: Prijevozna sredstva
CILJ: Širenje postojećih i stjecanje novih znanja o prijevoznim sredstvima
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- razvijati vizualnu i taktilnu percepciju te okulomotornu koordinaciju tijekom stolno - manipulativne aktivnosti uparivanja kartica i vožnje autića po stazi u obliku kvadrata i trokuta.
- poticati razvoj govorne komunikacije i imenovanje pojmova iz slikovnice „100 prozorčića za učenje riječi“ (autobus, automobil, avion, bicikl, brod, vlak).
- razvijati likovno stvaralaštvo i zanimanje za različite likovne materijale (kolaž papir, tempera, ljepilo, spužvica).
TEMA: Dan planeta Zemlje
CILJ: Potaknuti svijest o problemu onečišćenja okoliša i razvijati osjećaj za očuvanje planeta Zemlje
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- razvijati hvatanje i baratanje predmetima (okulomotorna koordinacija) tijekom aktivnosti svrstavanja otpada, pridruživanja sličica i slaganja puzzli
- razvijati spoznaju o važnosti očuvanja okoliša tijekom aktivnosti pridruživanja sličica (tužna i sretna Zemlja)
- razvijati zanimanje i osjećaj za likovni materijal temperu tijekom aktivnosti likovnoga izražavanja
TEMA: Medvjed
- djeci su ponuđene plastične vilice, smeđa tempera i papir. Njihov je zadatak bio potezima plastične vilice ostavljati tragove na papiru kojeg smo, kada se boja osušila, izrezale u obliku kruga, smeđim kolaž papirom napravile smo njušku i uši, a zalijepile smo i plastične oči. Na zadnjih 5 slika možete vidjeti kako su izgledali dječji radovi, medvjedići.
TEMA: Jabuka
- djeci su bile ponuđene posude crvene, žute i zelene boje s plastificiranim crtežom jabuke u istim tim bojama i s otvorom kako bi pincetama mogli rasporediti pompone po bojama i ubaciti ih u odgovarajuću posudu. S druge strane bile su ponuđene drvene kutije obojane u crvenu, žutu i zelenu boju kao i malene sašivene jabuke, a zadatak je bio isti - raspoređivanje jabuka po bojama. Ovim smo aktivnostima vježbali finu motoriku i preciznost, ali i ponovili boje.
TEMA: Voćnjak Borinci
- stigla nam je jesen, a s jeseni i njezini plodovi. Stoga su se Zvjezdice autobus uputile do plantaže Borinci. Tamo su ih dočekali djelatnici plantaže Borinci koji su im objasnili što se sve uzgaja na njihovim plantažama, koje vrste jabuka imaju, kako ih uzgajaju te kako se jabuke pravilno beru. Zatim su se i djeca okušala u branju jabuka te tako napunila svoje ruksake.
TEMA: Svi sveti i Dušni dan
CILJ: Proširiti dječja znanja o blagdanima Svi sveti i Dušni dan
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
• Razvoj pozornosti, aktivnog slušanja, pamćenja i operativnog mišljenja tijekom i nakon priče „Obojeni kristali“
• Razvoj glazbenog pamćenja tijekom pjevanja pjesme „Ja nosim lampicu svoju“
• Razvoj složenih senzornih vještina i preciznosti prilikom izrade krizantema od krep papira i izrada svijeća od voska
• Poštivanje pravila i dogovora tijekom šetnje do Gradskog groblja i nazad do vrtića
• Razvoj empatije i suosjećanja
TEMA: Leonardo da Vinci
CILJ: Istraživanje i stjecanje novih znanja o životu i radu Leonarda da Vincija
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
• Razvijati vještine slušanja, razgovaranja i postavljanja pitanja (virtualna šetnja radionicom Leonarda da Vincija)
• Poticati razvoj pamćenja, pozornosti i koncentracije (tajanstveno pismo iz Italije)
• Poticati vizualno doživljavanje života i rada Leonarda da Vincija virtualnom šetnjom kroz Leonardovu radionicu
• Poticati kreativnost u likovnom izražavanju i realizacije vlastitih ideja (slikanje dijela slike Mona Lise te izrada i bojanje katapulta)