U ovoj rubrici možete saznati sve o dječjim aktivnostima, o razvojnim primjerima i integriranim zadaćama u ovoj pedagoškoj godini ...
Pedagoška godina:
TEMA: Osjetila
CILJ: Potaknuti djecu na istraživanje i prepoznavanje osjetila kojima doživljavamo svijet
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
— Razvijati sposobnost opažanja i razlikovanja osjeta kroz aktivnosti prepoznavanja okusa, mirisa, zvukova i dodira.
— Poticati govorno izražavanje i bogaćenje rječnika kroz opisivanje osjeta i doživljaja „što čujem“, „što osjećam“, „što mirišem“.
— Razvijati spoznajni i logički razvoj kroz igre prepoznavanja, uspoređivanja i klasifikacije spajanjem predmeta prema osjetilu kojim ih prepoznajemo.
— Potaknuti istraživački duh i znatiželju iskustvenim aktivnostima poput kušanja hrane zatvorenih očiju, prepoznavanja predmeta dodirom i otkrivanja izvora zvuka.
— Razvijati socijalne vještine, suradnju i empatiju kroz zajedničke igre i razgovore o tome kako različiti osjeti pomažu nama i drugima.
TEMA: Rođendan Družbe
Povodom proslave 135. rođendana Družbe Sestara Služavki Malog Isusa, produbljivali smo znanje o liku i djelu sluge Božjeg Josipa Stadlera, utemeljitelja Družbe i prvog vrhbosanskog nadbiskupa. Upoznali smo njegovu veličinu kroz ljubav koju je gajio prema Bogu i prema bližnjima, a posebno prema najmanjima, siromašnima i potrebnima. Zahvaljivali smo Bogu na ovom velikanu koji je utemeljio sestre koje po uzoru na njega nama pružaju ljubav i brigu u vrtiću.
TEMA: Svjetski dan pješačenja
Povodom Svjetskog dana pješačenja, 15.10. 2025. godine, djeca odgojno- obrazovne skupine Anđeli prošetali su do dječjeg vrtića Marija Petković u kojem djeluju sestre Kćeri milosrđa. Djeca su radosno sudjelovala u igri i zajedničkom druženju s prijateljima. Na kraju su zajedno pjesmom i molitvom zahvalili Bogu za radost današnjeg susreta.
TEMA: Dan slijepih osoba
Povodom svjetskog dana slijepih osoba, 14.10.2025. godine, odgojno- obrazovnu skupinu Anđeli posjetila je gđa. Barbara Štefinec, slijepa osoba. Gđa. Barbara odgovarala je na broja pitanja koja su joj upućivala znatiželjna srca. Pokazivala im je Brailovo pismo, te je svakom za poklon dala papirić s napisanim imenom na Brailovom pismu što je djecu posebno obradovalo.
TEMA: Dani kruha
CILJ: Potaknuti djecu na upoznavanje zanimanja pekara istraživačko-iskustvenim aktivnostima, razvijati radne navike, suradnju i poštovanje prema radu drugih, te poticati spoznajni, komunikacijski i stvaralački razvoj igrom i istraživanjem.
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Razvijati fina motorička i grafomotorička umijeća aktivnostima crtanja, bojanja i praćenja oblika kruha, peciva i kolača.
- Poticati matematičko mišljenje i logičko zaključivanje aktivnostima “nastavi niz“ s pekarskim proizvodima te spajanje istih namirnica potrebnih za izradu tijesta.
- Razvijati istraživački duh i znatiželju iskustvenim aktivnostima izrade tijesta, promatranje promjena tijekom miješanja ,oblikovanja i razgovorom o procesu nastanka kruha.
- Potaknuti simboličku igru „Pekar i kupac“ radi razvijanja socijalnih vještina, dogovaranja i poštovanja pravila.
- Razvijati osjećaj poštovanja prema radu i vrijednosti truda drugih kroz razgovore o važnosti hrane i zahvalnosti za kruh.
TEMA: DAN HRVATSKE POŠTE
Povodom Dana Hrvatske pošte 9.10.2025. godine naš vrtić posjetio je poštar Viktor. Djeca su sa oduševljenjem dočekala dolazak poštara, koji im je ispričao kako izgleda njega radni dan i što sve mora napraviti kako bi pisma i paketi stigli na pravu adresu. Pokazao im je kako se ispravno piše adresa i kako pošiljke putuju od poštanskog sandučića do primatelja. Djeca su bila posebno uzbuđena kada su zajedno sa odgojiteljicama napisala pisma koje će poštar odnijeti u pravu poštu.
TEMA: sv. Franjo
CILJ: Razvijati kod djece osjećaj ljubavi, poštovanja i brige prema ljudima, životinjama i prirodi tijekom upoznavanja s likom i djelom sv. Franje Asiškog
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Razvijati sposobnost povezivanja dobrih djela sv. Franje s vlastitim svakodnevnim ponašanjem
- Poticati zanimanje za prirodu i životinje tijekom pričanja priče
- Razvijati empatiju prema životinjama, prirodi i ljudima tijekom simboličkih igara
- Poticati dijeljenje, pomaganje i međusobno uvažavanje u skupini
- Razvijati finu motoriku tijekom likovne aktivnosti
- Obogaćivanje rječnika pojmovima poput: briga, Asiz, mir, siromaštvo, čistoća, poslušnost
TEMA: Šuma
CILJ: Razvijati spoznaje o šumi kao prirodnom staništu te poticati ekološku osviještenost, znatiželju i maštu
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Razvijati spoznajni razvoj upoznavanjem osnovnih karakteristika šume: drveće, biljke, životinje
- Razvijati razumijevanje važnosti očuvanja prirode
- Razvijati logično zaključivanje uzročno- posjedničkih veza (sječa šuma- gubitak staništa)
- Obogaćivati rječnik pojmovima vezanim uz šumu
- Istraživati različite tehnike (tempera, kolaž, plastelin) u likovnim aktivnostima
- Razvijati grubu motoriku tijekom tjelesnih aktivnosti u prirodi
TEMA: Tko sam ja
CILJ: Potaknuti djecu na upoznavanje i izražavanje vlastitog identiteta, razvijati samopouzdanje, osjećaj pripadnosti obitelji i skupini te jačati međusobno poštovanje raznovrsnim aktivnostima.
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Razvijati koordinaciju i svijest o tijelu igrama pokreta, pjesmama i tjelesnim aktivnostima na temu „Moje tijelo“
- Poticati komunikaciju i izražavanje razgovorom o sebi, obitelji i interesima te sudjelovanje u igri „Slovo na slovo“
- Jačati suradničke vještine tijekom zajedničkog slaganja lego kocaka, mrežastih kocaka i društvenih igara
- Razvijati kreativnost i maštu likovnim izražavanjem različitim tehnikama (drvene bojice, tempere, tuš, slikanje autićima)
- Potaknuti simboličku igru (igre s lutkama, obiteljskim uloga) radi izražavanja doživljaja i emocija
- Obogaćivati rječnik i sposobnost samopredstavljanja kroz razgovore, predstavljanje pred skupinom i opisivanje vlastitih radova
- Razvijati sposobnost prepoznavanja i imenovanja unutarnjih organa i kostiju kroz istraživačku igru sastavljanja modela ljudskog tijela, poticati znatiželju i postavljanje pitanja o funkcijama pojedinih dijelova
- Poticati suradničko učenje i međusobno pomaganje tijekom slaganja slagalica ljudskog tijela, razvijati finu motoriku i koordinaciju oko–ruka te usvajati osnovne pojmove vezane uz građu ljudskog tijela
TEMA: Sveta Misa
Za početak nove pedagoške godine slavljena je sveta misa za roditelje i djecu u crkvi sv. Ivana Krstitelja. Svetu misu predslavio je vlč. Andrija Miličević te je potaknuo djecu i roditelje na ustrajnu molitvu. Djecu je ohrabrio da ne zaborave na Isusa koji ih čuva i nad njima bdije.
TEMA: Lišće
CILJ: Poticati djecu na istraživanje i upoznavanje lišća
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Razvijati logičnog zaključivanja (slagalice, poklapaljke) i uzročno - posredničkih veza (padanje lišća s grane)
- Obogaćivati rječnik pojmovima vezanim uz lišće, jesen, boje lišća
- Razvijati početno čitanje i pisanje čitanjem slikovnice: "Ježeva kuća jesen"
- Razvijati glazbeni senzibilitet pjevanjem pjesme: "Tiho, tiho pada"
- Razvijati finu motoriku provlačenjem žniranca kroz rupice
TEMA: Jabuka
CILJ: Razvijati spoznaje o jabuci kao zdravoj namirnici
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Razvijanje spoznajnog razvoja (upoznavanje jabuke od koštice do stabla)
- Razvijanje likovnog senzibiliteta bojanjem jabuke s pastela
- Razvijanje logičkog zaključivanja prilikom slagalica, poklapaljka i umetanjem
- Razvijanje početno čitanje i pisanje čitanjem slikovnice "jabuka"
- Razvijanje glazbenog senzibiliteta pjevanjem pjesme: "Kruška, jabuka, šljiva."
Pedagoška godina:
TEMA: Sv. Rafael – rođendan Družbe Sestara Služavki Maloga Isusa
CILJ: Upoznati djecu s likom sv. Rafaela i Družbom Sestara Služavki Maloga Isusa, razvijati osjećaj zahvalnosti, pripadnosti i ljubavi prema Bogu te poticati dobro, pomaganje i zajedništvo
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
• Upoznati tko je bio sv. Rafael i zašto je važan Družbi Sestara Služavki Maloga Isusa
• Razvijati razumijevanje pojmova dobrota, služenje, pomaganje i ljubav prema bližnjemu
• Razvijati duhovne vrijednosti kroz razgovor, molitvu i zajedničko slavlje
• Obogaćivati rječnik vjerskim pojmovima (svetac, Družba, služenje, ljubav, Bog, Isus)
• Poticati empatiju i suosjećanje kroz razgovore o dobrim djelima i pomaganju drugima
• Izrađivati likovne radove posvećene sv. Rafaelu i Sestrama Služavkama Maloga Isusa (crteži, čestitke, zajednički plakat)
• Razvijati osjećaj zajedništva i pripadnosti kroz zajedničko pjevanje, igru i slavlje
• Poticati kulturno i duhovno izražavanje kroz pjesmu, molitvu i simbolične geste zahvalnosti
TEMA: Jabuka
CILJ: Upoznati jabuku kao jesenski plod, njezin izgled, dijelove i važnost za zdravlje te poticati znatiželju, opažanje i kreativno izražavanje
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
• Upoznati jabuku kao voćku i njezin plod – promatrati boju, oblik, miris i okus
• Razvijati sposobnost uspoređivanja i klasificiranja prema boji, veličini i vrsti jabuke
• Razumjeti uzročno-posljedične veze (njega voćke – zdravi plodovi; zdrava prehrana – zdravlje)
• Obogaćivati rječnik pojmovima vezanim uz jabuku (voćka, plod, kora, sjemenka, berba, miris, okus)
• Poticati osjetilno istraživanje kroz kušanje i promatranje jabuka različitih vrsta
• Istraživati različite likovne tehnike i materijale (otisak jabuke, crtanje, slikanje, kolaž)
• Razvijati finu motoriku kroz rezanje, otiskivanje i slaganje oblika jabuka
• Razvijati svijest o važnosti zdrave prehrane i konzumiranja voća
• Poticati glazbeno i govorno izražavanje kroz pjesme, brojalice i priče o jabuci
TEMA: Šuma
CILJ: Razvijati spoznaje o šumi kao prirodnom staništu te poticati ekološku osviještenost, znatiželju i maštu
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
- Razvijati spoznajni razvoj upoznavanjem osnovnih karakteristika šume: drveće, biljke, životinje
- Razvijati razumijevanje važnosti očuvanja prirode
- Razvijati logično zaključivanje uzročno- posjedničkih veza (sječa šuma- gubitak staništa)
- Obogaćivati rječnik pojmovima vezanim uz šumu
- Istraživati različite tehnike (tempera, kolaž, plastelin) u likovnim aktivnostima
- Razvijati grubu motoriku tijekom tjelesnih aktivnosti u prirodi
TEMA: Posjet stomatologa
CILJ: Upoznati zanimanje stomatologa, razvijati svijest o važnosti brige za oralno zdravlje te poticati znatiželju i pozitivan odnos prema zdravstvenim pregledima
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
• Upoznati zanimanje stomatologa i osnovne alate koje koristi u svom radu
• Razvijati spoznajni razvoj upoznavanjem važnosti pravilne higijene zubi i redovitih posjeta stomatologu
• Razumjeti uzročno-posljedične veze (nepranje zubi – kvarenje zubi)
• Obogaćivati rječnik pojmovima vezanim uz stomatologiju (zub, četkica, pasta, pregled, karijes, zubar, ordinacija)
• Usvajati pravilnu tehniku pranja zubi kroz demonstraciju i praktičnu vježbu
• Poticati razvoj fine motorike kroz aktivnosti povezane s održavanjem higijene (držanje četkice, pokreti pranja zubi)
• Razvijati pozitivan stav prema očuvanju zdravlja kroz igru, razgovor i likovno izražavanje
TEMA: Jesensko lišće
CILJ: Razvijati spoznaje o promjenama u prirodi tijekom jeseni kroz promatranje i istraživanje lišća te poticati ekološku osviještenost, znatiželju i likovno izražavanje
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
• Promatrati i prepoznavati promjene u prirodi tijekom jeseni (boje, oblici, padanje lišća)
• Upoznavati različite vrste drveća i njihovo lišće
• Razvijati sposobnost opažanja, uspoređivanja i klasificiranja po obliku, boji i veličini
• Obogaćivati rječnik pojmovima vezanim uz jesen i lišće (lišće, krošnja, grana, boje jeseni, padati, šuštati)
• Istraživati različite likovne tehnike (otisak lista, trljanje voštanom bojom, kolaž od lišća)
• Razvijati grubu i finu motoriku kroz aktivnosti u prirodi (sakupljanje lišća, trčanje, igra s lišćem)
TEMA: Jesenski plodovi
CILJ: Upoznati jesenske plodove, njihovo podrijetlo i važnost za čovjeka te poticati spoznaju, znatiželju, ekološku osviještenost i osjetilno istraživanje
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
• Upoznati različite jesenske plodove (jabuke, kruške, orasi, kesteni, grožđe, bundeve) i njihova obilježja
• Razvijati sposobnost promatranja, uspoređivanja i grupiranja plodova prema boji, veličini, obliku i okusu
• Razvijati razumijevanje uzročno-posljedičnih veza (jesen – zrenje plodova – berba)
• Obogaćivati rječnik pojmovima vezanim uz jesenske plodove (voće, povrće, plod, berba, košara, miris, okus)
• Potaknuti osjetilno istraživanje – miris, dodir, okus i boju plodova
• Istraživati različite likovne tehnike i materijale u prikazivanju jesenskih plodova (crtanje, slikanje, kolaž, modeliranje)
• Razvijati finu i grubu motoriku kroz aktivnosti berbe, slaganja i pripreme plodova
• Poticati svijest o zdravoj prehrani i važnosti konzumiranja voća i povrća
TEMA: Jesen
CILJ: Razvijati spoznaje o obilježjima jeseni kroz promatranje prirode, plodova i vremenskih promjena te poticati znatiželju i kreativno izražavanje
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
• Upoznavati osnovna obilježja jeseni: vremenske promjene, jesenske plodove, promjene u prirodi
• Razvijati sposobnost promatranja i zaključivanja o uzročno-posljedičnim vezama (hladnije vrijeme – opadanje lišća – priprema prirode za zimu)
• Obogaćivati rječnik pojmovima vezanim uz jesen (kiša, oblaci, vjetar, lišće, kesteni, jabuke, grožđe)
• Istraživati i kombinirati prirodne materijale u likovnim aktivnostima (lišće, grančice, plodovi)
• Poticati glazbeno izražavanje kroz pjesme i igre o jeseni
• Razvijati grubu motoriku kroz pokretne igre s jesenskim motivima
• Razvijati ekološku svijest i zahvalnost prema prirodi
TEMA: Posjet voćnjaku
CILJ: Razvijati spoznaje o voćnjaku kao dijelu prirode i izvoru zdrave hrane te poticati ekološku osviještenost, znatiželju i maštu
RAZVOJNO PRIMJERENE I INTEGRIRANE ZADAĆE:
• Razvijati spoznajni razvoj upoznavanjem osnovnih karakteristika voćnjaka: vrste voćaka, plodovi, način rasta i branja voća
• Razvijati razumijevanje važnosti brige o biljkama i očuvanja prirode
• Poticati logično zaključivanje uzročno-posljedičnih veza (briga o voćkama – zdravi plodovi)
• Obogaćivati rječnik pojmovima vezanim uz voćnjak i voće (voćka, stablo, krošnja, plod, berba, košara…)
• Istraživati različite likovne tehnike (crtanje, slikanje, kolaž, modeliranje) u prikazivanju voća i voćnjaka
• Razvijati grubu motoriku tijekom tjelesnih aktivnosti u prirodi (šetnja, trčanje, berba, igre među voćkama)