Dragi roditelji, ovaj kutak namijenjen je vama. Vjerujemo da ćete u njemu pronaći neke korisne savjete što će vam olakšati roditeljstvo i obveze koje ono nosi! Sve datoteku su u .pdf formatu.
Djeca su slična gumenim lopticama. Što ih se jače baca, to više skaču. Nijedan roditelj ne želi nasilničko ponašanje svoje djece ili njihovo izoliranje. Pa ipak, upravo mi potičemo takvo ponašanje kada ih prisiljavamo. Rješenje dolazi kad se roditelji počnu iskreno pitati ...
Prvi važniji test dječje samostalnosti je polazak u školu. Važno je dijete što ranije navikavati na obavljanje određenih dužnosti, a neto obavljati umjesto njih. Takva djeca pokazuju nesamostalnost, ovisna o roditeljima postaju frustrirana kada se od njih traži ...
KVALIFIKACIJA IGARA:
...
Igra odraslog i djeteta, Unisone igre, Uniosne igre, Simbolička igra, Teatarske igre, Interakcijske igre, ...
Razvoj likovnog izražavanja predškolskog djeteta slijedi razvoj njegovih spoznajnih procesa i razvoj motorike, pa odgajateljeva intervencija mora biti usklađena s onim što individualni proces djetetova razvitka traži u određeno vrijeme ...
U svim fazama likovnog razvoja važno je da odgajatelj pokazuje zainteresiranost za djetetovu likovnu aktivnost , da razgovara o tome što dijete želi prikazati i da nenametljivo potiče dijete na opisivanje i obrazlaganje onoga što radi. U fazi šaranja ...
Djeci treba omogućiti da izraze svoje simbole, pojmove, misli i emocije. Pažljivo odabirati sadržaje (likovne probleme) i metode rada. Djeca aktivno traže informacije iz svoje okoline -diranjem, kušanjem, slušanjem i uspoređivanjem ...
Kao odrasli koji pomažemo djetetu, moramo voditi računa o tome imamo li podršku i sami za sebe. Tugovanje kod djeteta u velikoj mjeri ovisi o dobi u kojoj se dijete nalazi odnosno o kognitivnom razvoju i konceptu smrti koji je uz to vezan. Kako bismo mogli ...
U različitim razvojnim fazama postoje određene specifičnosti uvjetovane prvenstveno kognitivnim i emocionalnim razvojem. Reakcije na gubitak koje su sasvim uobičajene, a odraslima su često teške ili nerazumljive ...
Djeca doživljavaju gubitak na način različit od onog na koji to doživljavaju odrasli. Za njih gubitak vrlo često povezan s intenzivnim osjećajima nesigurnosti i bespomoćnosti – OVISNIJI SU O ODRASLIMA!!! Odrasle osobe izrazito su važne djetetu ...
"U partnerskom odnosu odgojitelja i roditelja, dijete je u središtu pozornosti, kako bi zapravo i trebalo biti. Odgojitelji i roditelji bi što ranije trebali početi izgrađivati partnerstvo jer ono „ima snažan utjecaj na dječji razvoj i preduvjet su budućeg uspjeha djece."
Djetetu treba što prije reći informacije i objašnjenja o smrti bliske osobe, prikladne njegovoj dobi. Najbolja su jasna i izravna objašnjenja, bez apstraktnih pojmova te ona koja smanjuju mogućnost stvaranja fantazija zbog nedostatka ...
Većina roditelja ima popis primjedbi i želja u vezi svog djeteta: - ne oblači se kako ja mislim da bi trebalo, - ne ponaša se kako je želim (ne pozdravlja na stubištu, boji se razgovarati na telefon, priča sa svima, traži od drugih ljudi da mu nešto daju ...
Sukobi u obitelji: - živjeti zajedno znači usklađivati svoje potrebe s potrebama drugih. Usklađivanje je uvijek potencijalni sukob. Sukobi su dio života, sukobi sami po sebi nisu opasni po zdravlje obitelji i zajednice – opasan može biti način na koji se oni rješavaju ...
Nerealističnim reagiranjem na situaciju postiže se privremeni sklad u funkcioniranju, ali često nastaju i novi konflikti, poremećaji u ponašanju i duševne bolesti. Stabilne, zrele osobnosti rješavaju konfliktnu situaciju najčešće uvidom u ...
Prilikom realističnog i nerealističnog rješavanja konfliktne situacije aktiviraju se i neki obrambeni mehanizmi. Oni služe obrani samopoštovanja, štite od psihičkih trauma. RACIONALIZACIJA – opravdavanje, omalovažavanje, uljepšavanje ...
Tri glavne skupine duševnih poremećaja: - NEUROZE, - PSIHOPATIJE, - PSIHOZE. Kada obrambeni mehanizmi osobnosti nisu dostatni za ublažavanje tjeskobe, kada se frustracija ne može nadvladati, nastupe duševni poremećaji. Poremećaji zahvaćaju različite funkcije ...
Veća i učestalija odstupanja od normi uobičajenog intelektualnog, emocionalnog i socijalnog ponašanja prolazni su zahvaljujući: -sazrijevanju, učenju i sustavnim psihoterapijskim postupcima. Nastaju zbog neriješenih konflikata između osobe i okoline ...
Prvi važniji test dječje samostalnosti je polazak u školu. Važno je dijete što ranije navikavati na obavljanje nekih dužnosti, a ne to obavljati umjesto njih. Takva djeca su nesamostalna, ovisna o roditeljima i frustrirana kada se od njih traži izvršenje njihovih obaveza ...
Adaptacija (prilagodba) je vremensko razdoblje u kojem se dijete prilagođava novoj situaciji, odnosno polasku u dječji vrtić. Svako dijete na svoj način doživljava prelazak iz obitelji u jaslice ili vrtić te s obzirom na početnu reakciju djeteta i duljinu trajanja, razlikujemo ...
Pozivom na broj 112 možete zatražiti pomoć bilo koje hitne službe. Broj 112 je besplatan i dostupan u svim članicama EU. Sustav 112 čini dvadeset županijskih centara 112 koji zaprimaju hitne pozive i djeluju kao jedinstveni operativno-komunikacijski centri za ...
Što mi je činiti prije potresa? Izvježbajte i naučite sebe i članove svoje obitelji o tome kako se treba ponašati u slučaju potresa. Dogovorite sa članovima obitelji mjesta sastanka u slučaju da ste razdvojeni tijekom potresa. Vježbajte pomoć i samopomoć...
Nakon prvotnog šoka sve emocije su normalne i važno je "dati si dozvolu" da nam dođu. Nekima će biti kao da se ništa nije dogodilo, neke će biti strah, neki će biti ljuti, tužni, razdražljivi, plakat će, imat će potrebu biti sami ili spavati s mamom / tatom u krevetu... Sve je O.K.
Važno je da dijete zna da smije pred vama izraziti svoj strah i zabrinutost. Koliko god puta je to potrebno, strpljivo saslušajte dijete o tome kako se osjeća vezano uz iskustvo potresa. Djeca tek uče kako regulirati svoje neugodne osjećaje i izražavanje toga ...
Mnogi roditelji i stručnjaci proteklih dana pitaju nas o "ŠTO AKO...?" situacijama. Što ako dijete pita o potresu, ako je agresivno, ako je u stalnom strahu, ako se pomokri u krevet, ako se ne želi odvojiti od roditelja... Postoji cijeli niz reakcija nakon traumatskih događaja...
Stresne situacije poput ove u kojoj smo se trenutno našli imaju vrlo realan i opipljiv utjecaj i na naše tijelo i naš um. Jedan dio našeg mozga, hipotalamus, pokreće sustav alarma u našem tijelu i zato se luče hormoni kortizol i adrenalin ...
Potresi mogu biti iznimno razorna podrhtavanja tla koja utječu na dom djeteta, njegovu obitelj, školu i zajednicu. Neki potresi predstavljaju prirodnu katastrofu. Djeca mogu posebno teško doživjeti prirodne katastrofe i osjećati posljedice u danima i mjesecima nakon.
Svaka predškolska odgojno-obrazovna ustanova je dinamičan i jedinstven kompleks koji obilježavaju slijedeće dimenzije: materijalno okruženje, organizacija vremena, socijalni kontekst te stavovi, vrijednosti i uvjerenja sudionika ...
Najljepši kolegij na svijetu. Temu projekta ovaj je put odredila trenutačna problemska situacija – pandemija izazvana koronavirusom COVID-19 koja se odrazila i na živote djece, stavljajući ih u situaciju koja je mnoge od njih zbunila, uplašila i uvela im u život ...
Odlukom o obustavi izvođenja nastave u visokim učilištima, srednjim i osnovnim školama te redovnog rada ustanova predškolskog odgoja i obrazovanja i uspostavi nastave na daljinu, koju je 13. ožujka 2020. godine donijela Vlada RH, prestala je raditi većina dječjih vrtića.